Wpis z mikrobloga

Czemu #!$%@? wszyscy olewają e-maile?

Email jest prostą, szybką i wygodną formą komunikacji, do tego całą korespondencję mogą mieć zapisaną obie strony i w razie potrzeby czy niedomówień do tego wrócić ale za każdym #!$%@? razem jak wysyłam do kogoś zapytanie, nie ważne czy to firma czy urząd to odpowiedź jest albo po bardzo długim czasie ale nie ma jej w ogóle bo ktoś sobie stwierdził że to tylko email więc #!$%@?ć go.
Zamiast np. dzwonić do wydziału komunikacji pytać do której mają otwarte, czekać #!$%@? wie ile na połączenie, potem zajmować czas osobie która w tym czasie może akurat kogoś obsługuje i ten ktoś też się #!$%@? można wysłać email bo osoby tam pracujące i tak siedzą przed komputerem więc powiadomienie dostają prosto w twarz niemal natychmiast, mogą odpisać w luźniejszej chwili że do 15 i jest git

ALE #!$%@? NIE!!!!
Odpowiedzą ci po miesiącu jak będą mieć dobry humor że #!$%@? "Zależy w jaki dzień"
Napiszesz że chodziło ci o wtorek to odpiszą po dwóch miesiącach że "We wtorki to pracują normalnie"

#!$%@? komputery, programy, szkolenia, łącza, systemy za grube miliony corocznie są kupowane do #!$%@? urzędów a #!$%@? E-MAILA NIKT #!$%@? NIE OBSŁUGUJE


#zalesie #gorzkiezale #truestory #komputery #urzedasstory ##!$%@?
metrom - Czemu #!$%@? wszyscy olewają e-maile?

Email jest prostą, szybką i wygodną...

źródło: comment_ckCQKnXiD75C7RKdeZfgIu9TOcLDK2PD.jpg

Pobierz
  • 18
@metrom no i dodatkowo to podejście sprzed komputeryzacji: wszystko musi być na papierze. Kiedyś znajoma miała problem ze skarbówką, bo ci uznali, iż nie zapłaciła odpowiednich podatków. Podobnie jsk ty chciała załatwić sprawę mailowo – wysłała potwierdzenie przelewu (z podpisem kryptograficznym!), na co dostała odpowiedź, że takie dokumenty przyjmują tylko pisemnie.
@metrom: nie wszędzie jest tak źle. Pracowałem dość długo w pewnej jednostce finansów publicznych ( ͡° ͜ʖ ͡°) komunikacja mailowa była jak najbardziej praktykowana, często zdarzało się nawet, że to my pierwsi pisaliśmy maila (w sprawach, w których nie muszą być zachowane terminy i nie są potrzebne potwierdzenia odbioru - tego się nie przeskoczy, rozporządzenie/ustawa jest wyżej niż zarządzenie dyrektora/prezesa).
Ważne też jest to, na jaki konkretnie
@metrom: Zgadzam się w pełni. Mogę się pochwalić, że pracując w jednej z firm podwyższyłam poziom obsługi klienta wprowadzając w standard odpowiadanie na wszystkie maile. Jak tam przyszłam, to leżał stos maili nieruszonych i telefony się urywały. Każdy pracownik wisiał na słuchawce non stop. Odpowiedziałam na zaległe maile z tygodnia i potem zaczęłam odpowiadać na nowe i to samo zaczęli robić inni. Po jakimś czasie telefonów było mało co. Mali też
@metrom: Mail jest wygodny, ale wszystko zależy od jego konfiguracji. Wbrew pozorom nie jest to AŻ taka prosta sprawa dla osób nie obeznanych w tych komputierach. Od tego są ci słynni informatycy w firmach :)
@orlando74 daj spokój, w dzisiejszych czasach w programach do obsługi poczty typu Outlook czy thunderbird nie trzeba praktycznie nic konfigurować prócz wpisania hasła i maila, to nie te czasy gdy trzeba było wiedzieć na jakich portach poczta lata
@orlando74: a czy w urzędzie pracują sami starzy ludzie że takich potrzeba oddelegować do obsługi maila? Poza tym najstarsi ludzie którzy jeszcze nie przeszli na emeryturę w czasach gdy komputery wchodziły do urzędów miały 40 parę lat, na bank przez ten czas było wiele szkoleń z obsługi. Sam kiedyś uczyłem 75 letnią babcię z podstawowej obsługi kompa i do dziś śmiga po facebooku a osoby jeszcze aktywne zawodowo są od niej
@metrom: Kiedyś się chciałem przemeldować na stałe. Pomijam absurd procedury, że najpierw należy się wymeldować (osobnym wnioskiem), potem zameldować (osobnym wnioskiem). Idziesz do urzędu, oczywiście obowiązkowo trzeba było (parę lat temu, nie wiem jak teraz) odstać 1,5h w kolejce w międzyczasie wypełniając wszystkie dane na URZĘDOWYM papierku - bo oczywiście po co centralny rejestr, po co PESEL, który jednoznacznie identyfikuje, po co EPUAP, CRM czy co tam jeszcze...

Trzeba #!$%@?ć ręcznie