@KZMeskoSK__kcnzKK: Odbojnica dla kół - jak pociąg się wykolei na moście / wiadukcie / innym niebezpiecznym miejscu to tak jakby "trzyma" wagon za koła, żeby nie spadł całkowicie.
@bartiprog: a nie pełni to też funkcji wzmocnienia? Kiedyś przy projektowaniu przewiertu o dużej średnicy pod torami, pkp kazało wykonać takie coś jako wzmocnienie na tym odcinku.
1) tak wykonuje się próbę hamulca. koło, na którym hamulec zaciska się prawidłowo, wydaje głuchy dzwięk przy uderzeniu młotkiem, gdy hamulec się nie zaciska dzwięk uderzenia jest metaliczny
2) sprawdzenie "luzów" między obręczą a kołem - gdy luzy są to znów -dzwięk jest głuchy, bez luzów metaliczny. przy tym sprawdzeniu porównuje się również znaki kontrolne na kole i obręczy, tak by można było
@voicevoice to jest co innego. To o czym piszesz to tzw. wiązki szynowe np. Po 7 szyn czyli konstrukcja odciążająca typu szwajcarskiego. Szyny odciążają grunt, tak że w trakcie wykonywania przewiertu tor się nie zapadnie. Obligatoryjnie od średnicy przewiertu 600 w górę.
Dodam że odbojnice montuje się na obiektach dłuższych niż 7m. A konstrukcje tzw "odciazajaca" można robić nawet z 3 ( nie musi być koniecznie 7). Pozdrawiam ja dziś "miarkuje" tory bo za duże naprężenia
#kolej #pociagi
źródło: comment_x8iBYHkMxAts6Hq58jnc3Ur50BwRk7Ys.jpg
Pobierzźródło: comment_TFe6wGz5BEkDhOilN93kZjirDMX0p3OL.jpg
PobierzDzięki za fachową odpowiedź :>
są dwa cele takiego stukania w koła:
1) tak wykonuje się próbę hamulca. koło, na którym hamulec zaciska się prawidłowo, wydaje głuchy dzwięk przy uderzeniu młotkiem, gdy hamulec się nie zaciska dzwięk uderzenia jest metaliczny
2) sprawdzenie "luzów" między obręczą a kołem - gdy luzy są to znów -dzwięk jest głuchy, bez luzów metaliczny. przy tym sprawdzeniu porównuje się również znaki kontrolne na kole i obręczy, tak by można było
@piffko1104: u mnie była średnica fi 500 i kazali zrobić właśnie odciążenie (tego słowa zapomniałem)
Komentarz usunięty przez autora
źródło: comment_61FzVnY64BBB68E8VLQbvpG81JTNKz0X.jpg
Pobierz