Aktywne Wpisy
jankowalski811 +24
Jak widzę tych #!$%@? Oskarków tak 13-17 lat to mam ochotę wytrzaskać po tych pyskach aż to spaghetti z łba im spadnie. Ciekawe czy ja w tym wieku też byłem taki #!$%@?. Oni są tacy nijacy że każdy z nich wygląda i zachowuje się identycznie, zero #!$%@? pomysłu na siebie tylko włożyć do tej ochydnej gęby jakiegoś e papierosa albo #!$%@? kolegi i #!$%@? muzyka z głośnika
Graner +19
Podstawowa wiedza, moc silników generowana jest paliwem, ale samo paliwo nic nie da, potrzebny jest również tlen, z takiej mieszanki każda jednostka może generować moc.
Silniki wolnossące/niedoładowane same zasysają powietrze, dlatego w pogoni za mocą przedewszystkim zmienia się w nich kolektory (wydajność przepływów), wałki (czas otwarcia komory spalania), tłoki (doprężenie - zmniejszenie komory spalania), doloty (łatwość przepływu powietrza), wydechy (łatwość pozbycia się spalin z silnika, z czym za duży wydech spowoduje wzrost mocy, ale spadek momentu obrotowego, dobrze dobrany wydech powoduje wzrost w każdym zakresie).
Silniki Turbo/doładowane same zasysają powietrze na jałowych obrotach, w momencie wcisniecia gazu, przepalane spaliny generują ciśnienie na gorącą stronę turbosprężarki - poprzez oś generuje ona siłę która napędza stronę zimną sprężarki, w ten sposób generowane cisnienie na wydechu, buduje ciśnienie na dolocie. Aby uzyskać w nich moc, modyfikuje się doloty (powiększa się intercooler-y w celu zmniejszenia temperatury powietrza), wydechy (montuje się duże wydechy które gwarantują pełny luźny przepływ), wtryskiwacze (montuje się większe wtryski, aby zapewnić silnikowi więcej paliwa), zmienia się sprężarki (na większe które budują większe doładowanie).
Silniki z kompresorami zasada działania jest podobna jak w turbo, tylko sprężarka nie jest napędzana gazami wylotowymi silnika tylko obrotami silnika i przenoszone paskiem klinowym. Doładownie budowane jest bardziej liniowo, nie występuje tutaj turbo lag.
Wracając do mojego auta, zdecydowałem się na wsadzenie turbo, pewnie pytacie czemu nie kompresor, czemu nie modyfikowanie silnika N/A.
Buduje silnik turbo z prostych względów, uzyskanie mocy w tym przypadku jest najtansze do efektów jakie uzyskujesz. Za wsadzone około 15-20tys zł, prawie podwoję moc mojego silnika, za 15-20 tys zł przy modyfikacji silnika wolnossącego, zakułbym silnik korby tłoki, zmienił wałki, kolektory, wtryski, i kasa by się skończyła - uzyskałbym około 300KM, gdzie w przypadku wysadzenia silnika muszę budować silnik od nowa. W moim przypadku - Turbo na seryjnym silniku, mogę wymienić sam słupek, co kosztuje około 3000-4000zł, a moc jaką uzyskuję jest zdecydowanie większa.
Teraz porównanie turbo z kompresorem, w przypadku jazdy autem mając prędkość około 150km/h silnik trzyma jakieś 4500RPM, w przypadku kompresora auto będzie jechało cały czas doładowaniem, przez co musi palić sporo więcej paliwa, w przypadku silnika turbo, jadąc z lekko uchyloną przepustnicą, auto jedzie na bardzo niskim doładowaniu, w zależności do obciążenia.
#carboners #motoryzacja #motoryzacjaboners #jdm #jdmboners #honda #tuning #typer #ciekawostkimotoryzacyjne #projektdc5
http://www.superstreetonline.com/features/1408-2006-acura-rsx-type-s-k24/
https://www.youtube.com/channel/UCyED_tkxU0wsVkjU8VMvNzw
Czyli masz tą honde czy jeszcze inny wózek? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Apropo skoku doładowania - przy obecnym standardzie elektorniki i używaniu zaworu mac -
@kwiatu: LS to już całkiem inna technologia ;) Magnum w Jeepie bazuje na LA a to już lata '60. mimo to 5.9LX był w gamie Jeepa najszybszym suvem aż do wprowadzenia srt8 i Hemi.
Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen
Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać @IrvinTalvanen
! @ykuleczka @strumienzgor @KingFight @SkiB4 @JanuszProgramowania @kowzan @agnad @Szybki_Antek @Aerodeckvv @panicze @elvisiako @kpong @grz3so_o @niezawodny @Ulica @Rudszy_132 @Rabsztok @NzeroZeroB @Mazur9 @sugardaddy