ALE TO WSZYSTKO NIE WAŻNE bo ta rama jest naprawdę super fajna :) Zrobiona z prawdziwego włókna węglowego, a nie laminatu szklanego z włóknem, 1.4mm grubości tylko Lekka (bo cieniutkie włókno), dużo lżejsza niż skręcana typowa 250tka "z ramionami 3mm", ale że tak przestrzennie skręcona - to całkiem sztywna i solidna.
Śmigła 5" (2 i 3-łopatowe) wchodzą bez problemu, z zapasem spokojnym. 6" raczej nie wejdzie, trzeba by je przycinać na długość.
Nie jest tanio, wiem, ale mi się bardzo podoba :) w związku z tym pewnie będę sprzedawał mojego eachine ER250 :)
@hrumque: Imo dziadostwo ta rama.. , rozumiem gdyby były osłonki silników bo czasem wkurza piach albo nie da się wymienić łożysk, ale osłony śmigieł? Bez sensu, to jebnie.
Sam latam na starym QAV210, ale teraz jest fajny QAV-X i wiele innych podobnych X frame, z cięższych popularny Alien używany często w freestyle, jak chcesz pancerne to jest fajny polski SR21.5
@Xava: e tam ;) Osłony się przydają - nie kosisz trawy/krzaków, nie dotkniesz byleczego i już końcówka śmigła zagięta... choćbyś latał pięknie, to przy lądowaniu choćby - różnie bywa. No i nie pokaleczy (tak łatwo) kogoś, kto się znajdzie w złym miejscu o złym czasie A równocześnie ze względu na taką przestrzenność tej ramki - jest ona bardzo sztywna. Wszelkie uderzenie już nie idzie na jedno ramie silnika (albo silnik, albo smigło), i potem przekłada się dźwignią na resztę konstrukcji, co przeważnie się kończy rozwaleniem albo ramienia przy mocowaniu go do płyty-podstawy, albo samej płyty dolnej...
No i ja nie latam wyścigowo wyczynowo, bardziej zależy mi na idiotoodporności, oraz choć trochę poczuciu bezpieczeństwa, że to nie jest latająca kosiarka bez
@hrumque: Wygląda rewelacyjnie, ale klasyczne gotowce z ali są o 30g lżejsze, a wydrukowany z PLA z 30% wypełnieniem powinien być jeszcze lżejszy, chociaż musiałbym wrzucić do slicera i przeliczyć. Jak ten cienki pasek do mocowania silnika - mocno się ugina?
@czarny_i_zly: jak się mocno naciśnie, to ugina się, oczywiście, bo ma 1.4mm grubości tylko, ale to jest tru karbon, a nie jakieś zwykłe włókno szklane z teksturą czy coś, więc się wygina ale nic z tego złego nie wynika. Ale nie pomyśl, że to jest wiotkie, że będzie wibrowało w locie czy coś - po prostu nie jest to sztywne jak np takie typowe ramie do silnika z ZMR250 z
@czarny_i_zly: drugi pomiar (bo ciężko postawić butelkę na nakrętce, by się nie chciała przewrócić, a te "cycki" od dołu - źle stoją na wąskim pasku, nacisk nie byłby w miejscu silnika tylko dookoła) wyszło 2.5mm ugięcia
@czarny_i_zly: no właśnie z tym mam dylemat, bo nie wiem co do niej wsadzić, mam kilka różnych, ale nie mogę dojść do ładu "który zestaw do którego quada dać" ;): 1) pisałem tu że mam 4 silniczki "słabe" 2204 ale brakuje mi 1 esca do kompletu, no ale na 12A escach ... czy warto? 2) mam Racerstar-y 2204 + 30A emaxy lighting esc, ale zamontowane na ER250 i szkoda
https://www.aliexpress.com/item/Butterfly-250-250mm-1-5mm-Thickness-M3-35-Aluminum-Standoff-Carbon-Fiber-Frame-Kit-For-RC/32749688994.html?spm=2114.13010608.0.0.8RrnRu
dawałem $48, teraz jest po $38.40 (przez apkę jeszcze taniej).
Szło strasznie długo (bo od 2016-10-01 do 2016-11-14), ale raczej winna poczta
ALE TO WSZYSTKO NIE WAŻNE bo ta rama jest naprawdę super fajna :)
Zrobiona z prawdziwego włókna węglowego, a nie laminatu szklanego z włóknem, 1.4mm grubości tylko
Lekka (bo cieniutkie włókno), dużo lżejsza niż skręcana typowa 250tka "z ramionami 3mm", ale że tak przestrzennie skręcona - to całkiem sztywna i solidna.
Śmigła 5" (2 i 3-łopatowe) wchodzą bez problemu, z zapasem spokojnym. 6" raczej nie wejdzie, trzeba by je przycinać na długość.
Nie jest tanio, wiem, ale mi się bardzo podoba :) w związku z tym pewnie będę sprzedawał mojego eachine ER250 :)
#modelarstwo #budujedrona #aliexpress #itemyzchin #rc #quadrocopter #drony
Sam latam na starym QAV210, ale teraz jest fajny QAV-X i wiele innych podobnych X frame, z cięższych popularny Alien używany często w freestyle, jak chcesz pancerne to jest fajny polski SR21.5
@Xava: e tam ;)
Osłony się przydają - nie kosisz trawy/krzaków, nie dotkniesz byleczego i już końcówka śmigła zagięta... choćbyś latał pięknie, to przy lądowaniu choćby - różnie bywa. No i nie pokaleczy (tak łatwo) kogoś, kto się znajdzie w złym miejscu o złym czasie
A równocześnie ze względu na taką przestrzenność tej ramki - jest ona bardzo sztywna. Wszelkie uderzenie już nie idzie na jedno ramie silnika (albo silnik, albo smigło), i potem przekłada się dźwignią na resztę konstrukcji, co przeważnie się kończy rozwaleniem albo ramienia przy mocowaniu go do płyty-podstawy, albo samej płyty dolnej...
No i ja nie latam wyścigowo wyczynowo, bardziej zależy mi na idiotoodporności, oraz choć trochę poczuciu bezpieczeństwa, że to nie jest latająca kosiarka bez
1) pisałem tu że mam 4 silniczki "słabe" 2204 ale brakuje mi 1 esca do kompletu, no ale na 12A escach ... czy warto?
2) mam Racerstar-y 2204 + 30A emaxy lighting esc, ale zamontowane na ER250 i szkoda