Wpis z mikrobloga

Test wydajności Call of Duty: Infinite Warfare na PC
W skrócie? Wymagania nie są wielkie, ale gra jest brzydka jak noc biorąc pod uwagę, że wydano ją w 2016 roku. Technologiczne całkowicie przegrywa z Battlefield 1. Jeśli celujecie w ustawienia Very High - karty z 2 GB VRAM odpadają w przedbiegach.

----

Call of Duty: Infinite Warfare wygląda jak wygląda... czyli słabiej niż kiedykolwiek wcześniej, zwłaszcza w porównaniu do wydanego przed kilkunastoma dniami Battlefield 1, będącego zarazem jego najgroźniejszym, odwiecznym konkurentem. Miarka się przebrała - takiego poziomu oprawy graficznej po prostu nie chcielibyśmy więcej oglądać. Fatalnej jakości tekstury, paskudne oświetlenie, słabiutkie sylwetki postaci, mało wiarygodne efekty cząsteczkowe oraz wyjątkowo nieurodziwe filtry postprodukcyjne, wizerunku najnowszego CoDa nie poprawiają. Lenistwo lub skąpstwo wydawcy osiągnęło chyba apogeum. Generalnie Activision powinno się wstydzić, że Electronic Arts wydało tytuł ładniejszy, lepiej zoptymalizowany i bardziej oryginalny pod względem formuły. Summa summarum mamy absolutny nokaut w wymiarze technologicznym. Wymagania sprzętowe wprawdzie nie należą do wygórowanych, ale bądźmy zupełnie szczerzy - wizualna strona Infinite Warfare niczym nie ujmuje, dlatego gra powinna dobrze działać na sprzęcie pamiętającym czasy świetności Modern Warfare II albo Black Ops. Szczęście w nieszczęściu, że rozdzielczość 1920x1080 oraz niskie detale spokojnie udźwignie Radeon RX 460 albo GeForce GTX 1050, chociaż nawet GTX 750 Ti zapewnia minimum w postaci przeszło 30 klatek na sekundę. Normal do utrzymania około 60 fps-ów potrzebuje już GTX 960 lub R9 380, aczkolwiek również właściciele słabszych modeli komfortowo pograją. Najwyższym ustawieniom sprostają natomiast GTX 970, GTX 1060, Radeon 390 albo RX 470. Warto jeszcze popatrzeć na pozycję RX 470 / RX 480, które kolejny raz wypadają nadspodziewanie dobrze, wyprzedzając swoich klasowych konkurentów oraz poprzedników.

Jeśli celujecie w ustawienia Very High, pamiętajcie iż niezwykle ważna będzie ilość pamięci graficznej, czego najlepszy przykład stanowi zestawienie GTX 960 2 GB / 4 GB. Model ze skromniejszym zapasem VRAM zwyczajnie się wyłożył, podczas gdy wersja dysponująca większym buforem osiągnęła ponad dwukrotnie lepsze wyniki. Dysproporcje między Radeonem R9 380 2 / 4 GB potwierdzają to zjawisko, chociaż tutaj spadki płynności były znacznie mniejsze. Sytuacja jest śmieszno-straszna, ponieważ jakość tekstur w Call of Duty: Infinite Warfare mocno rozczarowuje i wymagania względem VRAMu wydają się całkowicie bezpodstawne. Wcześniejsze odsłony również wsławiły się nadmierną konsumpcją pamięci graficznej i operacyjnej, czego oczywiście programiści nie poprawili.

Więcej (wykresy z FPS) tutaj:
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_call_of_duty_infinite_warfare_pc_prawdziwy

#purepc #pcmasterrace #gry #callofduty #komputery
PurePCpl - Test wydajności Call of Duty: Infinite Warfare na PC
W skrócie? Wymagania...

źródło: comment_JeoLW7BAv6zWUMGnEX3dMD2XHEnSdaur.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PurePC_pl: Jak dla mnie seria CoD dawno umarła, odgrzewają kotleta okropnie.
Król FPSów jest jeden-nie, nie Battlefield 1, czy jakikolwiek inny BF. Titanfall 2.
Nie ma ciekawszego FPSa aktualnie na rynku.
  • Odpowiedz
@PurePC_pl: niby na jakiej podstawie BF1 jest lepiej zoptymalizowany niż IW? Wymagania ma wyższe, na konsolach ma gorszy framerate i rozdzielczość niż COD - cudów nie ma.
  • Odpowiedz
@zolcix @PurePC_pl : ehem, znowu - wymagania i wydajność na tym samym sprzęcie. BF wygląda lepiej (to oczywiste), ale wymaga też więcej. I po wersjach konsolowych to najbardziej widać (rozdzielczość, dropy animacji, itd). Więc jak na tej podstawie można ocenić "optymalizację" gry? Bo wygląda lepiej? To ma się niewiele do optymalizacji.

EDIT: Dobra, scratch that. Już sprawdziłem. Wersja PCtowa IW jest do dupy pod względem wydajności. Nie było tematu. Konsolowa
  • Odpowiedz
@PurePC_pl: Gra gówniana, a i tak sprzedaje się lepiej niż BF1, wyraźny sygnał dla branży...

No ale cieszy fakt, że GTX1060 dostaje w #!$%@?ę od radeonów ( ͡º ͜ʖ͡º)
Jak Vega okaże się sukcesem to sprzedam swojego 1070 i kupuję radka, bo nawet tutaj wyraźnie widać jak Nvidia ma w dupie Maxwelle
  • Odpowiedz
@dob3k: #!$%@? dobek odpal to na upscalowaniu zrzuć na natywną i pogubisz protezy, nie jest to opad szczęki ale tekstury są wyraźnie ostrzejsze i bardziej szczegółowe. w natywnej gra wygląda jak gówno, a wg redaktora oktaby ich 980ti z aliexpress w 1440p nawet nie bylo w stanie sięgnąć 60fps co wywołuje u mnie uśmiech politowania.
  • Odpowiedz