Aktywne Wpisy
Korba112 +904
Czuje dobrze człowiek.
Zadzwonił na #999 facet i mówi, że jego dziewczyna powiedziała mu przez telefon, że się zabije i przestała odbierać telefony. Gość był 200 km od niej. Borderka z próbami samobójczymi w przeszłości. Mówi, że jedzie do niej ale jest przerażony całą sytuacją. Przyjąłem zgłoszenie, powiadomiłem policję i straż pożarną, bo potrzebne było #wejsciesilowe.
Przerażony wzywający pytał czy może się dowiedzieć jak się sytuacja potoczy. Mówię mu, że może
Zadzwonił na #999 facet i mówi, że jego dziewczyna powiedziała mu przez telefon, że się zabije i przestała odbierać telefony. Gość był 200 km od niej. Borderka z próbami samobójczymi w przeszłości. Mówi, że jedzie do niej ale jest przerażony całą sytuacją. Przyjąłem zgłoszenie, powiadomiłem policję i straż pożarną, bo potrzebne było #wejsciesilowe.
Przerażony wzywający pytał czy może się dowiedzieć jak się sytuacja potoczy. Mówię mu, że może
mirko_anonim +7
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Co ma zrobić człowiek jak jest typowym humanistą? Jak ma wyglądać jego ścieżka kariery? Moją miłością zawsze były książki i lektury szkolne. Jedyne co w liceum kochałam język polski. Ale nie tylko lektury, a i pisanie rozprawek, najlepiej na 4 strony A4. Pierwszy raz spotkałam się z nauczycielka z pasją. Tak naprawdę lekcje języka polskiego wyglądały tak, że tylko ja z Panią rozmawiałam. Skończyłam szkołę i musiałam iść do
Co ma zrobić człowiek jak jest typowym humanistą? Jak ma wyglądać jego ścieżka kariery? Moją miłością zawsze były książki i lektury szkolne. Jedyne co w liceum kochałam język polski. Ale nie tylko lektury, a i pisanie rozprawek, najlepiej na 4 strony A4. Pierwszy raz spotkałam się z nauczycielka z pasją. Tak naprawdę lekcje języka polskiego wyglądały tak, że tylko ja z Panią rozmawiałam. Skończyłam szkołę i musiałam iść do
W 1939 roku tabor tramwajowy wynosił 710 wozów tramwajowych, z których wojnę przetrwało niemal 200.
Przed wybuchem powstania warszawskiego było w ruchu 186 wozów tramwajowych dla obsługi około miliona pasażerów. Spowodowane było to zarówno zniszczeniami wojennymi, brakiem części zamiennych, jak i polityką okupanta.
W trakcie powstania zniszczono lub wywieziono 590 wozów tramwajowych, rozebrano całą sieć trakcyjną, zniszczono 3 podstacje, elektrownię, 5 zajezdni, warsztaty, a tory uszkodzono w ponad 300 miejscach.
Przepełniony tramwaj linii „8” wjeżdżający na Most Poniatowskiego (po 1945).
20 czerwca 1945 uruchomiono pierwszą po wojnie linie tramwajową nr „1” łączącą Kawęczyńską z Wiatraczną i do sierpnia kursowało już 5 linii. We wrześniu tego samego roku po uruchomieniu podstacji na Szczęśliwicach ruszyła pierwsza po lewobrzeżnej stronie miasta linia tramwajowa na Ochocie pomiędzy Okęciem a placem Starynkiewicza, a do końca roku dalszych pięć.
Od 1945 rozpoczęło się przekuwanie torów tramwajowych z szerokości 1525 mm (rosyjski) na normalny -1435 mm, co związane było z tym, że nowe tramwaje dla Warszawy pochodziły z Berlina (rewindykowano 67 sztuk warszawskich zabranych z fabryk) i Wrocławia (60 sztuk), a także planowano normalizację rozstawów w Polsce. Prace rozpoczęto od peryferii miasta (Mokotów, Boernerowo, Koło, Żoliborz) i modernizacja trwała 3 lata.
W tym okresie uruchomiono wtedy zajezdnię „Żoliborz” przy ul. Słowackiego. 22 lipca 1946 r. uruchomiono pod wiaduktem mostu Poniatowskiego prowizoryczną zajezdnię Solec, która istniała do 1960 r. Obsługiwała ona linie Powiśla (zjazd ul. Książęcą z placu Trzech Krzyży). 18 maja 1948 zlikwidowano zajezdnię „Rakowiec”. 10 września 1955 uruchomiono zajezdnię „Mokotów” oraz zlikwidowano zajezdnię „Puławska”. 30 czerwca 1963 uruchomiono zajezdnię „Północ” oraz zlikwidowano zajezdnię „Żoliborz”.
W okresie powojennym następowało konsekwentne wydzielanie torowisk tramwajowych z jezdni, co usprawniło ruch. Dokonano też pewnych likwidacji wynikających z przebudowy zburzonego miasta, jak np. linii w al. Ujazdowskich, zastąpionej trolejbusem, czy na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Także pętli na pl. Trzech Krzyży i zjazdu ul. Książęcą na Powiśle. 11 września 1973 została zlikwidowana przedwojenna linia tramwajowa do Wilanowa biegnąca ulicami Goworka, Spacerową, Gagarina (odcinek otwarty w latach 1950, zamiast zjazdu ul. Książęcą z placu Trzech Krzyży) i Czerniakowską. Na linii tej musiała uciekać z tramwaju rozpoznana, żona prezydenta USA, Jacqueline Kennedy, która przyjechała na pogrzeb jednego z Radziwiłów. Był to trzeci szlak miejskiego transportu szynowego biegnący w to miejsce. Zastąpiła ona linię wąskotorowej kolei grójeckiej.
Obowiązujące studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego przewiduje budowę tramwaju do Wilanowa. Tym razem w ciągu ulic Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej do nowej pętli w rejonie ul. Pałacowej. Byłaby to trzecia trasa tramwajowa do Wilanowa (i czwarta trasa szynowa).
Na zdjęciu: mapa sieci przed 1945 r.
#fotohistoria #ciekawostki #komunikacjamiejska #warszawa #tramwaje
Takie powiedzenie zawsze było w Łodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
https://audiovis.nac.gov.pl/search/eb217d9864e6f947528ab3062045c532:1/
http://blur90.tripod.com/foto1.htm
http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/przedwojenny-zoliborz-na-zdjeciach-zobacz,2001866,gal,t,id,tm.html
@Nebayh: chyba po wyzwoleniu :> przecież to ruscy wszystko wywozili
@Pooodi: Yyy... "Tramwaje we Wrocławiu – najstarszy system tramwajów elektrycznych na terenie obecnej Polski[6]." https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_we_Wroc%C5%82awiu
z jakich fabryk? nie chodzi mi o producenta, tylko rozwinięcie tego wątku