Wpis z mikrobloga

Krótko a propos wypadku Prezydenta RP Andrzej Dudy.

Ci z Państwa, którzy mnie znają osobiście wiedzą, że mam - oprócz polityki - jeszcze kilka innych pasji - na czele z motoryzacyjną. Wszyscy czołowi producenci aut opancerzonych (Mercedes w serii Guard, Audi w autach serii Security, BMW w High Security, Jaguar w seriach Sentinel oraz Transeco we wszystkich swoich autach) oferują opony z wkładką z kompozytów (vide zdjęcie), które pozwalają na kontynuowanie jazdy nawet po ich przestrzeleniu czy też po przejechaniu przez kolczatkę bez utraty kontroli nad samochodem i zmiany kierunku jazdy. Co więcej po takim zdarzeniu można - z mniejszą co prawda już prędkością i na dystans ograniczony do ca. 70 - 100 km kontynuować jazdę zupełnie bez powietrza w kołach. Opona taka (vide zdjęcie) ma wewnątrz tak jakby felgę nałożoną na felgę - samego powietrza jest w związku z tym mniej niż w normalnej oponie. Cechą takich opon jest dużo szybsze ich zużywanie - oznacza to konieczność ich regularnej wymiany nawet co 10.000 km. Koszt opony przekracza koszt zwykłej kilkunastrokrotnie.

Masa opancerzonego wozu, która - o ile mamy do czynienia z opancerzeniem na poziomie VR7 - dochodzi do 4 ton, co oznacza konieczność regularnego przetaczania samochodu, gdyż opona może ulec odkształceniu z powodu masy samochodu.

Auto, którym jechał prezydent Andrzej Duda z cała pewnością było opancerzone (vide zdjęcie), co widać po ciemnym obramowaniu szyb, które jest standardem w "pancerkach", gdyż szyba ma głębokość od 1,5 do nawet ponad 4 cm i wiele sklejonych warstw powoduje powstawanie refleksów świetlnych, które są eliminowane przez nakładanie ciemnego obramowania właśnie.

Prezydent jechał autem marki BMW, serii 7 poprzedniej generacji. BMW nie produkowało tych aut w wersji opancerzenia VR4 (anti-kidnapping), ale wyłącznie w wersji VR7 (miejscami opancerzenie dochodziło do VR9). W autach tych wspomniane opony montowano jako standard.

Z zasady nie lubię teorii spiskowych, ale zarazem znam się jednak na samochodach. Chciałbym wiedzieć jak to możliwe, że Prezydent RP znalazł się w sytuacji, która - gdyby miała miejsce np w tunelu - mogłaby zagrażać jego życiu. Z nagrania (vide link) widać, że auto nie zachowało się tak, jak powinno się zachować auto opancerzone, wyposażone w opisane wyżej opony. Bardzo nie chciałbym się dowiedzieć, że na bezpieczeństwie Prezydenta oszczędzano i nie wymieniano na czas opon, zamieniono je na zwykłe (istnieje taka możliwość) czy też auto nie było - zgodnie z zasadami - przetaczane.


https://www.facebook.com/witold.jurasz.16/posts/486430738210641

#duda #polityka #jurasz
TenebrosuS - > Krótko a propos wypadku Prezydenta RP Andrzej Dudy.
 Ci z Państwa, któ...

źródło: comment_tgFUpeWif8ufxYfWU7wSIEx7BS5ZtGwf.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@TenebrosuS: nie trzeba być specjalistą, jechali pewnie minimum 140km/h a pewnie szybciej, opona wystrzelila (bo czasem tak się dzieje), żadne wkładki przy takiej prędkości nie zapewnią stabilności pojazdu
  • Odpowiedz
@TenebrosuS: O nie k---a, teraz będą wałkować próbę zamachu na Prezydenta? xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
@TenebrosuS: nie da sie często rozpoznać wersji opancerzonej od zwykłej, a już na pewno nie po szybach, bo na te mogą być nałożone specjalne folie, dzięki którym nie da się zrobić zdjęcia pasażerom ani w inny sposób ich "prześwietlić". być może wieźli go zwykłą 7, a ta nie była przygotowana pod prezydenta i tyle. Jeżeli wieźli go opancerzoną wersją z normalnymi oponami, to można przypuszczać, że opony poszły przez masę
  • Odpowiedz
@SynuZMagazynu: opony zawsze wymienia się takie same w jednej osi, można dać inne na przód inne na tył, ale nigdy inne na lewą i prawą stronę tej samej osi. Nikt, nawet zwykłemu Kowalskiemu tak nie założy opon, a już na bank nie Prezydentowi RP :D
  • Odpowiedz