Nieznany plan warszawskiego metra z 1938 r.
Metro miało liczyć w sumie 46 km długości, z czego 31 km w tunelu. Realizację projektu przewidziano na 35 lat. Po ponad 70 latach mamy dopiero 1 linię :)
cobytu z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 34
Metro miało liczyć w sumie 46 km długości, z czego 31 km w tunelu. Realizację projektu przewidziano na 35 lat. Po ponad 70 latach mamy dopiero 1 linię :)
cobytu z
Komentarze (34)
najlepsze
Wolę realne metro o długości 23 kilometrów niż plan metra o długości 46 kilometrów.
Zresztą nie ma się czemu dziwić: "Pierwsze plany budowy podziemnej kolei w Warszawie powstały w 1925 r. Dwa lata później rozpoczęto wiercenia geologiczne. Prace przerwano jednak na początku
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Warsaw_Metro_1938-1973.svg&filetimestamp=20060328001530
http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_budowy_metra_w_Warszawie#Lata_20._i_30.
Koncepcja z 1972 Ciekawa koncepcja,ale oczywiście jak na tamte czasy,bo dziś nie miałaby większego sensu
Później w latach 80. była trochę zmieniona ,tu dokumenty.Ale podobna do tej pierwszej.
Pierwsza z nich pobiegnie od osiedla Teofilów, ulicami
Aleksandrowską, Lutomierską, przez Bałucki Rynek, centrum, rejon
Politechniki – rejon Pl. Niepodległości, Dąbrowę – na osiedle Janów,
a rozważa się przedłużenie jej w kierunku
Prędkość komunikacyjna metra to 36km/h, a krakowski szybki tramwaj w tunelu nie przekracza chyba 20km/h, o prędkości komunikacyjnej nie wspominając...
Komunikacja miejska jest efektywna jeśli jest odpowiednią kombinacją odpowiednich „narzędzi”.