@John112: ciągnik nie ma się podobać. Ciągnik ma pracować - bezawaryjnie i ekonomicznie.
Tanie materiały z tworzywa sztucznego, masa niepotrzebnej elektroniki i ludzie projektujący ciągniki nie pracujący nigdy w życiu na ciągniku - Oto moim zdaniem przyczyna kiepskich ciągników.
Wraca brzmi trochę jakby ich nie było, a z tego co rozumiem, to były cały czas produkowane. W tym roku na plaży pod Barceloną widziałem wieczorem Ursusa, który oczyszczał plażę ze śmieci i glonów :)
Fajnie, że powoli coraz więcej polskich firm produkuje pożyteczne rzeczy, ale czy to: " Będziemy robić różne typy ursusów z linii licencyjnej Massey Ferguson... " nie oznacza, że jest to projekt tak samo polski jak kiedyś "polski Fiat" czy teraz czeska jest Skoda? Mam nadzieję, że nie będzie to tylko kolejna montażownia... .
@i0_8: Nie wiem czy wiesz że popularnie niegdyś polskie Ursysy C-360 to rozwojowa wersja czechosłowackiego Zetora 4011 czy C-385 to Zetor 8011. W latach 70 w czasach tow. Gierka zakupiono licencję od angielskiej firmy Massey-Ferguson i przez wiele lat po wygaśnięciu licencji produkowano te ciągniki pod marką Ursus. Jeżeli do tej pory się udawało to dlaczego teraz nie???
to ja czekam na reaktywacje Syreny. fabryka FSO wraz z calymi liniami montazowymi stoi i czeka na takie samochody jak syrena sport.
silnik kupic nawet od renault, karoseria juz jest zaprojektowana teraz tylko przeniesc to do cad'a. prosta kontrukcja aluminiowa (klatka z profili aluminowych na ktora nalozona by byla karoseria, podobnie jak to jest w caterhamie), wykonczenie skorzane i mozna produkowac kilkaset-kilkatysiecy syren rocznie
Nie no to jest po prostu śmiech - podwozie tureckie, a reszta na licencji Massey Ferguson - i co ? to jest reaktywacja polskiej marki?. Czy nie da się tego zrobić od zera na polskim pomyśle? Czy nasz piękny kraj nie ma już zdolnych inżynierów, konstruktorów, zapaleńców mechaniki? Po co w ogóle jakiekolwiek pieniądze dawać zagranicznym firmom? Jedyny plus jest taki że to "coś" będzie montował polski pracownik - tylko czy polski
@_mic: Da się ale prosta sprawa że firma musi na tym zarobić a projektując wszystko od podstaw raczej popłynie. Wszystko to możemy zawdzięczać komunie to oni blokowali naszych ludzi, którzy mieli pomysły przed wprowadzaniem ich do produkcji a teraz zbieramy tego żniwo. Jak by w tamtych czasach mogli by projektować i rozwijać konstrukcje to teraz nasz poziom by był taki jak niemców czy francuzów ale u nas wszystko co nowe
Komentarze (49)
najlepsze
Tanie materiały z tworzywa sztucznego, masa niepotrzebnej elektroniki i ludzie projektujący ciągniki nie pracujący nigdy w życiu na ciągniku - Oto moim zdaniem przyczyna kiepskich ciągników.
silnik kupic nawet od renault, karoseria juz jest zaprojektowana teraz tylko przeniesc to do cad'a. prosta kontrukcja aluminiowa (klatka z profili aluminowych na ktora nalozona by byla karoseria, podobnie jak to jest w caterhamie), wykonczenie skorzane i mozna produkowac kilkaset-kilkatysiecy syren rocznie