Who killed the electric cars ?
W 1996 roku na drogach Kalifornii zaczęły pojawiać się samochody elektryczne. Były ciche, szybkie, nie zanieczyszczały środowiska, miały niezły zasięg (ok. 200mil) i rozwijały prędkość ponad 80 mil/h. 10 lat później samochody te niemal zniknęły z dróg. Co się stało? Okazuje się, że ktoś wydał na nie wyrok śmierci.
BArtus z- #
- #
- #
- 46
Komentarze (46)
najlepsze
Mając samochód zasilany elektrycznie większość z nich omijamy.
Obawiam się jednak, że to tylko do czasu tak będzie... w końcu wymyślą sposób na jakich haracz i od samochodów elektrycznych
EDIT: To na politechnice Gdańskiej zmontowali elektrycznego escorta? Obiło mi sie o uszy że jego konstruktorzy stwierdzili że za 12k zł mogą przerobić każdy pojazd na elektryczny.
Inna sprawa, ze kwestie magazynowania energii elektrycznej do tej pory olewano. Prawdziwy przelom to dopiero rozwój telefonow komorkowych i laptopow. Przez to zasieg samochodow elektrycznych to 150 do 300km.
Inna sprawa, ze taki zasieg wystarcza do jazdy po miescie, do pracy itd. Ale co jazda nad
kwestia ładowania w trasie jest tak samo banalna jak tankowanie, po prostu byłyby "gniazdka" na tradycyjnych stacjach benzynowych, a zamiast licznika odmierzającego litry byłby licznik mierzący zużytą ilość prądu, wszystko x ustalona cena, tankujesz, płacisz, odjeżdżasz.
Jedynym felerem mógłby być długi czas ładowania.
Trochę tak, jakby próbować wcisnąć indywidualnym konsumentom komputery wielkości szaf, a potem dziwić się, kto zabił PCta.
Film okrzykuje winnymi wszystkich, konsumentów, rząd, CARB, firmy samochodowe - chociaż
Wszyscy tak opiewający elektryczne samochody zapominają o jednym - w ogniwach elektrycznych można znaleźć całą tablicę Mendelejewa...
Jedno auto potrzebuje wielu kilogramów akumulatorów , a w każdym związki cennych i rzadkich metali
Po drugie związki te są często truciznami , więc dochodzą ogromne koszty składowania i utylizacji akumulatorów
Myślenie nie boli :)
Na obecny czas
Są tak jak napisałeś 'truciznami' przy tym mają małą pojemność i zużywając się prowadzą do poważnych problemów z utylizacją.
Gęstość gromadzonej energii w akumulatorze NiMH 1360kg/1044MJ w porównaniu z gęstością uzyskiwaną dla wodoru a) sprężonego 205/285kg|1044MJ b) ciekłego 73kg|1044MJ c) kompresowanego w wodorkach metali 772kg|1044MJ jest dosłownie mówiąc choojowa.
Czas napełnianie zbiornika wodorowego jest też niepomiernie krótszy od czasu
Komentarz usunięty przez moderatora
Polecam się na przyszłość!
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora