Wczoraj zablokowano mi konto bankowe w ING. Dzwoniłem na infolinię dwukrotnie i co jest absolutnym szczytem wszystkiego - na infolinii konsultanci dokładnie nie wiedzą za co zablokowano mi konto.
Podejrzewam, że chodzi o wpływ 1860,95zł. Zakupiłem na Allegro telefon iPhone 14, zapłaciłem za niego z mojego drugiego konta w PKO Banku Polskim, jednak telefon - co niestety sprawdziłem po zapłacie - okazał się być niezgodny z umową ze Sprzedającym. Sprzedający wobec tego poprosił mnie o numer konta do zwrotu. Zapytałem Sprzedającego, w jakim banku posiada konto - odpowiedział, że w ING, zatem - aby zwrot odbył się szybciej - podałem mu swój numer konta w ING. Otrzymałem zatem zwrot 1860,95zł na konto w ING i cyk blokada.
Mam konta w bankach od przeszło 10 lat i nigdy nie spotkała mnie taka sytuacja, że nie mogę korzystać ze swoich środków - ani nie jest możliwy przelew,ani BLIK, ani wypłata gotówki, a teraz mamy weekend i nie będę mógł - przez nadgorliwych pracowników ING i praktyki tego banku - korzystać z konta.Nie rozumiem dlaczego w ten sposób bank traci czas zarówno mnie jak i sobie, bo w tej sprawie musiałem dzwonić na infolinie, załączać dokumenty do reklamacji, co jest stratą czasu dla mnie i dla banku.
Co więcej, używam tego konta do płacenia za jedzenie i miesięczne wpływy na to konto wynoszą ~1500zł, a potraktowano mnie jak jakiegoś przestępcę. Reklamacja została złożona ale uwaga - bank daje sobie 30 dni na odpowiedź. Czyli przez 30 dni masz zablokowane konto w każdy możliwy sposób i Twoje środki są dla Ciebie niedostępne. Nie kupisz sobie jedzenia i podstawowym produktów spożywczych, bo bank miał kaprys, którego nie potrafi nawet wyjaśnić i zablokował Ci konto. Prośba o przelanie środków na inne konto również została odrzucona, a chodzi o - uwaga - zawrotną sumę 2650,00 zł. Przecież to jest skandal i groteska.
Takich sytuacji prezentowanych przez bank ING jest więcej. Tu wpisy niektórych użytkowników z forum tego banku:
"Niestety w ING to częsta praktyka, blokują za byle co, ja i moja rodzina mieliśmy blokady m.in za instalacje aplikacji moje ING po raz pierwszy. Najlepsze, że tłumaczyli się tym, że nastąpiła instalacja aplikacji na nowym urządzeniu (byłem wtedy nowym klientem, ciekawe jak inaczej zainstalować aplikacje niż "po raz pierwszy" jeśli jest się nowym klientem i aplikacje instaluje się w 1 dzień przy otwieraniu konta ...
Albo za pierwsze użycie BLIK też blokada, tutaj to nawet infolinia nie pomogła tylko tak samo do oddziału kazali jechać i wyjaśniać do czego tego BLIK się używa, co to za płatność itd Tutaj tak samo traktują klienta jak idiotę."
źródło: https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/Zablokowane-konto-internetowe-brak-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-u%C5%BCywania-konta-w/m-p/43387#M3559
"Spotkała mnie dokładnie taka sama sytuacja. Blokada kont bez wyjaśnienia , złożyłam dwukrotnie reklamacje na które dostałam odpowiedz , ze nie mogą mi udzielić żadnych wyjaśnień. Jedyna możliwość to wskazanie innego konta, w innym banku do przelania środków. Tak wiec zrobiłam i czekam 3 dzień na wykonanie tego zlecenia przez ING. Mam nadzieje ze sprawa zainteresują się media i prokuratura. Zalecam omijanie tego banku szerokim łukiem"
Źródło: https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/Zablokowane-konto-bez-%C5%BCadnej-informacji/td-p/35955
"Przeklinam dzień, w którym założyłam konto w ING. Pomijając milion innych utrudnień, które serwowali mi dotychczas bardzo często, tym razem doprowadzili mnie na skraj załamania, mam tylko nadzieję, że jeśli doprowadzicie skutecznie do tragedii to ktoś w tym "banku" za to odpowie!! Kilka przykładów: tankujecie w środku nocy samochód, nauczeni przygodami upewniacie sie, że na koncie macie środki by zapłacić. Przy płatności jednak transakcja jest odrzucana, raz drugi trzeci. Przelewacie więc na szybko, już w sporym stresie, pieniądze do swojego drugiego banku. Przelew zatwierdzony okazuje się przelewem widmo- po prostu jakby NIGDY nie był wykonany.. Naciągając cudem zaufanie pracownika stacji lecisz do bankomatu- transakcja odrzucona. Logujesz się do banku kolejny raz- nic się nie zmienia, saldo ok ale brak jakikolwiek ruchów. Dzwonienie na infolinię, po kilkunastu minutach oczekiwania czujesz się już całkiem bezsilnie. Nadal absolutnie żadnego komunikatu ze strony"banku"... Cały weekend czat nie działa, więc dzwonisz płacąc kupę kasy za niezrealizowane połączenia. W weekend musisz wytłumaczyć rodzinie, by zbyt dużo nikt nie jadł bo nie możesz zrobić żadnych zakupów. nadchodzi jednak oczekiwany dzień roboczy i udaje się porozmawiać z konsultantem na czacie- rozwiązanie sprawy? Odpowiedz, że konto zostało zablokowane. Dlaczego?? Tego niestety nie jest w stanie dla ciebie sprawdzić ale chętnie napisze zgłoszenie. Bank ma ci odpowiedzieć w przeciągu MIESIĄCA!!! Do tego czasu (conajmniej) zarówno bieżące saldo jak i wszystkie wpływy są ZABLOKOWANE!!! Zero jakiegokolwiek komunikatu z "banku"!!! Może ktoś z ING ma jakąś wskazówkę, jak wytłumaczyć dzieciakom że na obiad poczekają (conajmniej) miesiąc??? Czy to jest standardowe traktowanie klientów??? Mam nadzieję na jakiekolwiek wyjaśnienia a później dołożę wszelkich starań by nie mieć już z nimi już nic wspólnego. I zawzięcie będę przestrzegać przed nimi tyle osób ile tylko zdołam."
Źródło: https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/Zablokowane-konto-bez-%C5%BCadnej-informacji/td-p/35955
Wpis jest przestrogą dla kogokolwiek chętnego do założenia konta w ING.
Komentarze (192)
najlepsze
Bank daje sobie 30 dni na rozpatrzenie mojego wniosku reklamacyjnego. Czyli do 30 dni pozostaję bez środków do życia.
Postepowania skargowe ciagna sie nieraz dluzej niz pol roku.
Swoją drogą też tak na początku zareagowałem, ale to chodzi o dwie rzeczy: główne źródło dochodów (np. umowa o pracę) oraz czy nie zajmujesz eksponowanego stanowiska politycznego.
Dowód mi wygasł i nie poszedłem do nich z nowym, bo nie miałem :) więc powołując się na ustawę o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i terroryzmowi zamkęli mi konto.
Teraz pomyślcie sobie, że przepisy będą coraz ostrzejsze, a Unia
Takich ludzi trzeba karać, bo inaczej będą ciągle robić takie akcje, a nawet gorsze.
ING dostał ogromną karę za ich luźne przestrzeganie i stąd te obecne problemy ich użytkowników, którzy są zdziwieni obecnością takich wymagań :)