Nigdzie, bo to jedynie model matematyczny, a nie realna wartość która jest w cenie.
@PanEkspertErbo: Ale to model który wynika z sytuacji rynkowej. Orlen nie sprzeda dużo taniej ropy niż ludzie są gotowi za nią zapłacić (albo po ile sprzedaje konkurencja) bo to "popsuje rynek". ( ͡°͜ʖ͡°) Mnie to wkurza bo dalej masa tańszej ropy ze wschodu przez "przyjaźń" do nas idzie (przynajmniej szła jak
netto to to co kradnie orlen, z czego pewnie 30% to koszty przemysłowe, tzn surowca i przetworzenia. wille same się nie kupią, kasa sama się nie ukradnie. qrwie syny
@aarahon: astronomiczne zyski orlenu nie wzięły się z powietrza. po prostu pisiory przerzuciły koszty z podatku do stawki netto. Na kanistrach ładnie wygląda, a głupi się cieszą, że vat niższy. ehhh
na wykresie nie ma marży stacji, nie ma marży wytwórcy ani podatku xD
@aarahon: Jakaś marża jest, więc prawdopodobnie jest to marża stacji, a nie ma marży wytwórcy. A jaki masz na myśli jeszcze podatek, którego by brakowało? Jest tam VAT, akcyza, opłata emisyjna i paliwowa.
EDIT Chyba się zasugerowałeś tym, co jest napisane na dole. Odnosi się to do ceny netto, ale jednak jest to tak dziwnie napisane, że mam
Dla laika wszystko spoko, a jednak cały syf jest ukryty w "cenie netto"... niech pokażą sprawozdanie finansowe i koszt wyprodukowana sprzedanych towarów to wyjdzie jaka jest marża... Taki grafiki to g** pokazują
Warto zwrócić uwagę że obniżka vatu uderza w przedsiębiorców - o ile wcześniej sobie ten podatek odliczali od vatu który mają zapłacić, teraz nic z tego bo w cenie vatu niewiele
@wuadek: no właśnie nie. Jeżeli cena pozostaje ta sama lub wyższa przy zmniejszeniu VATu to po dupie dostaje przedsiębiorca ponieważ mniej VATu może odliczyć a płaci tyle samo co wczesniej.
@wuadek: Nie do końca. VAT jest w zasadzie dla przedsiębiorców przeźroczysty. Nie ma aż tak dużego wpływu na koszty działalności. Ma za to wpływ na cenę końcową bo VAT tak naprawdę płaci klient. Natomiast obecny ruch na paliwie, czyli obniżenie VAT'u przy jednoczesnym podniesieniu ceny Netto przez wzrost marży rafineryjnej firmy konkretnie boli - klient płaci względnie podobnie, ale koszty działalności rosną.
@droid43210: Jak dla mnie to jest zabawne. Nazywali już podatki "opłatami", "daninami", "składkami", "akcyzami", wszyscy już myśleli, że nic nowego nie wymyślą, a jednak, kolejny podatek się teraz nazywa "marża Orlenu" xDDD
Komentarze (169)
najlepsze
@PanEkspertErbo: Ale to model który wynika z sytuacji rynkowej. Orlen nie sprzeda dużo taniej ropy niż ludzie są gotowi za nią zapłacić (albo po ile sprzedaje konkurencja) bo to "popsuje rynek". ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mnie to wkurza bo dalej masa tańszej ropy ze wschodu przez "przyjaźń" do nas idzie (przynajmniej szła jak
Baryłka = 159 l
Dolar = 4,81 zł
Podstawiamy do równania
marża na 159 l = 24,3 * 4,81
marża na 159 l = 116,88 zł
marża na litrze = 73,5 gr
Nawet Orlen, kurs dolara i definicja baryłki Ci mówią że się mylisz i siejesz propagandę :) Od czasu jak cena baryłki spadła to
Może niech pokażą ile kosztuje wyprodukowanie tego paliwa
@aarahon: Jakaś marża jest, więc prawdopodobnie jest to marża stacji, a nie ma marży wytwórcy. A jaki masz na myśli jeszcze podatek, którego by brakowało? Jest tam VAT, akcyza, opłata emisyjna i paliwowa.
EDIT
Chyba się zasugerowałeś tym, co jest napisane na dole. Odnosi się to do ceny netto, ale jednak jest to tak dziwnie napisane, że mam
@wuadek: Nie do końca. VAT jest w zasadzie dla przedsiębiorców przeźroczysty. Nie ma aż tak dużego wpływu na koszty działalności. Ma za to wpływ na cenę końcową bo VAT tak naprawdę płaci klient.
Natomiast obecny ruch na paliwie, czyli obniżenie VAT'u przy jednoczesnym podniesieniu ceny Netto przez wzrost marży rafineryjnej firmy konkretnie boli - klient płaci względnie podobnie, ale koszty działalności rosną.