@Bad_Sector: No i widocznie ludzie jednak wolą iść po pasach. Sam jak ma do wyboru iść górą a dołem to wolę górą. W takich przejściach podziemnych zawsze jest #!$%@?. Ciemno, menele i wali moczem. Nawet w centrach miast.
i bardzo dobrze, może nie chodziłeś nigdy tymi tunelami śmierdzącymi? Bo ja jestem z Gdańska i chodziłem i wole jak człowiek, przejśc normalnie. A kierowcy siędzą sobie wygodnie w autku i tak się nawzajem korkują, nie zrobi im to różnicy
@lukash_jb: taa, oczywiscie, na zlosc kierowcom ludzie wola przejsc szybciej i wygodniej w chwile przejsciem. Przeciez mozna zejsc po oblodzonych schodach, potem ominac kałuże, tradycyjnie w tamtym tunelu, i juz, cyk, sa schody w góre. Przeciez wiadomo, ze jak ktos chodzi na piechote, to na pewno biedak , nie ma roboty i nigdzie mu sie nie spieszy :)
Ah Ci mityczni kierowcy, niech im to będzie gorzej ( ͡°͜ʖ͡°)
@lukash_jb: ja jestem mitycznym kierowcą z gdańska i popieram przejścia naziemne, nie widzę powodu żeby przez główny jeździć gdziekolwiek. Jest tunel pod martwą wisłą, są dwie obwodnice a budują trzecią - ścisłe centrum powinno być dla pieszych.
To nie jest pierwsze takie rozwiązanie i jedyne w trójmieście. Zamiast krytykować to pomyśl czy osobom starszym i niepełnosprawnym takie rozwiązanie nie ułatwi życia. Polecam ze złamaną nogą w zimie dostać się do przystanku tramwajowego korzystając z tego przejścia podziemnego.
@Kristof7: dokladnie. a idiotom ktorzy krzycza ze sa windy to od razu powiem ze windy nie dzialaja 90% czasu. to samo schody ruchome. w samochodzie na glowe nie pada mozna poczekac przed przejsciem
@highlander: Nawet kiedyś na rondzie Regana we Wrocławiu rozmawiałem z niepełnosprawnym na wózku, ze smutkiem mówił, że prawnie nigdy nie może z windy skorzystać, albo wyłączona albo jakiś debil ją zniszczy.
Ja bym powiedział, że chodzi o ciągu pieszego. Najwidoczniej istnieje spory ciąg pieszy, i dla niego zaprojektowane jest przejście podziemne. Jednocześnie, mała wygoda jego użytkowania sprawia, że dla całej reszty jest przejście dla pieszych.
Za przykład niech posłuży ta kładka praktycznie nad przejściem dla pieszych (chociaż tutaj brak jest wejścia bezpośrednio z jednej strony ulicy).
OP zapomniał, że na świecie istnieją osoby z niepełnosprawnościami, osoby prowadzące wózki z dziećmi, osoby niedowidzące, osoby starsze, i tak dalej, które niekoniecznie mają ochotę dymać po schodach. Przejścia podziemne dyskryminują, dlatego należy dążyć do tego, aby w przestrzeni miejskiej było możliwie dużo przejść na powierzchni. Dlaczego to ja mam schodzić do podziemi, a blachosmrody maja sobie jeździć? Niech oni jeżdżą pod ziemią albo po kładkach.
@Mauro666: no widzisz, a jak Warszawie kawałek Wisłostrady miasto wpuściło pod ziemię żeby odzyskać przestrzeń, to się geniusze do dziś śmieją, że hehe, tunel wzdłuż Wisły, idioci... Tymczasem rozwiązanie jest świetne, bo w tym rejonie i tak jechał tylko tranzyt.
Komentarze (302)
najlepsze
@lukash_jb: ja jestem mitycznym kierowcą z gdańska i popieram przejścia naziemne, nie widzę powodu żeby przez główny jeździć gdziekolwiek. Jest tunel pod martwą wisłą, są dwie obwodnice a budują trzecią - ścisłe centrum powinno być dla pieszych.
Tak wygaszą jak tunel przy przejściu przejściu przy skrzyżowaniu Łąkowej z Podwalem. XD
@pawelczixd
Ja bym powiedział, że chodzi o ciągu pieszego. Najwidoczniej istnieje spory ciąg pieszy, i dla niego zaprojektowane jest przejście podziemne. Jednocześnie, mała wygoda jego użytkowania sprawia, że dla całej reszty jest przejście dla pieszych.
Za przykład niech posłuży ta kładka praktycznie nad przejściem dla pieszych (chociaż tutaj brak jest wejścia bezpośrednio z jednej strony ulicy).
https://maps.app.goo.gl/tdgvCkfnHKf5sdUu9
Kit z tym że i tak się całe Podwale korkuje w godzinach szczytu z tym przejściem, czy nie
Tymczasem rozwiązanie jest świetne, bo w tym rejonie i tak jechał tylko tranzyt.
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-83676177-d553-454d-af97-28ee6aa2e24e
https://www.bryla.pl/bryla/1,85298,13496044,Przyszlosc_miast_lezy_nad_rzekami__WYWIAD_.html
https://sztuka-krajobrazu.pl/1681/artykul/przywrocenie-rzeki-do-miasta
https://gig.eu/sites/default/files/attachments/projekty/reuris_podrecznik_act.pdf
https://klubjagiellonski.pl/2021/08/12/koniec-z-betonoza-w-miastach-sa-nowe-wytyczne-generalnej-konserwator-zabytkow-bedzie-wiecej-drzew-i-zieleni/
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/51,54420,26981804.html?i=1