@Sl_w_k_1: pilot dyktuje (zwłaszcza na takim amatorskim rajdzie - tu nie ma mowy o zrobieniu własnych notatek, wręcz często nie wolno a trasa jest tajemnicą, by nie było trenowania przed) to, co dostanie (pic rel). A dostaje od organizatora nieraz "czarną magię" którą czasem da się użyć, a czasem tylko ten co sam wie co opisywał - zrozumie i zastosuje, a dla osoby pierwszy raz
@ATAT-2: a jakieś dowody na to poza słowami? pytam serio
@PiersiowkaPelnaZiol: Pracowałem długie lata przy organizacji rajdów. Drogi zawsze są naprawiane bo ich zniszczenie to pewnik po przejściu rajdu. Kluczowe odcinki często były reperowane jeszcze tego samego dnia po skończeniu imprezy.
Miejscowi często na tym dobrze wychodzili bo rajd szedł po dziurawej, starej drodze a później dostawali nową, utwardzoną.
@wypokowy_expert: A widziałeś najnowszą BMW na żółtych? ( ͡°͜ʖ͡°) Jest coś takiego bodajże, że jak masz kolekcję od 1 modelu do najnowszego to wszystkim możesz zrobić żółte.
Nie rozumiem: Jeśli jest organizowany rajd, to jest znany organizator i przeciez odpowiada za szkody - normalna rzecz. No chyba, ze to jakoeś nielegalne wyścigi.
@mazaken: mnie zastanawia jaka jest praktyka przy aucie s oberwanym kołem jak na końcu. Przecież on tak szorując, szczególnie jak jest ciepło, niszczy asfalt i to na nie małym odcinku drogi gminnej No ale pewnie #!$%@?.
@FrasierCrane: W domu rodzinnym sąsiad jechał tak przez kilometr do domu, na drodze zrobił głęboka rysę,. Co roku gmina łata ją takim jakimś szarym żwirem z lepiszczem. Od tego czasu wszyscy sasiedzi z okolicy mają ślady na samochodach od tych kamyków a droga wygląda #!$%@? ¯\_(ツ)_/¯ Jak tam będę to zrobię zdjęcia
Tarmac to po pierwsze już nie do końca amatorski rajd, co prawda jeździ tam SKJS na doczepkę. W ogóle to tu niezły incydent kałowy odszedł w komentarzach ekspertów od rajdów. Opis rajdowy który czyta pilot jest dyktowany przez kierowcę i jest robiony najczęściej w aucie cywilnym. Pilot tylko zapisuje informacje w taki sposób aby mógł je jak najsprawniej podać kierowcy. Zakręt był za szczytem to znacznie utrudniało hamowanie, widocznie podczas robienia opisu
@LDevil: Widać, ale na drogę hamowania ma wpływ dużo rzeczy, szczyt też może być ciężko ocenić z auta cywilnego. Na pewno natomiast załogi, które przejechały ten odcinek naniosą poprawki do opisu i w przyszłym roku tego problemu nie będzie. Poza tym w trakcie rajdu może na drogę być naniesiony syf który utrudnia hamowanie. Samochody rajdowe w większości nie maja absu, a przy takich prędkościach w takiej sytuacji nie za bardzo jest
Komentarze (162)
najlepsze
Wnioski
1 tylko bmw trzeba bylo pomóc
2 to że masz glosny wydech to nie znaczy ze umiesz jeździć
3 pilot to jednak ważna osoba
@Sl_w_k_1: pilot dyktuje (zwłaszcza na takim amatorskim rajdzie - tu nie ma mowy o zrobieniu własnych notatek, wręcz często nie wolno a trasa jest tajemnicą, by nie było trenowania przed) to, co dostanie (pic rel). A dostaje od organizatora nieraz "czarną magię" którą czasem da się użyć, a czasem tylko ten co sam wie co opisywał - zrozumie i zastosuje, a dla osoby pierwszy raz
@Sekularyzacja: Organizatorzy rajdu zawsze płacą za naprawę nawierzchni. Zdajesz sobie z tego sprawę?
@PiersiowkaPelnaZiol: Pracowałem długie lata przy organizacji rajdów. Drogi zawsze są naprawiane bo ich zniszczenie to pewnik po przejściu rajdu. Kluczowe odcinki często były reperowane jeszcze tego samego dnia po skończeniu imprezy.
Miejscowi często na tym dobrze wychodzili bo rajd szedł po dziurawej, starej drodze a później dostawali nową, utwardzoną.
Jest coś takiego bodajże, że jak masz kolekcję od 1 modelu do najnowszego to wszystkim możesz zrobić żółte.
No ale pewnie #!$%@?.
Jak tam będę to zrobię zdjęcia
@banneh: Tak jak przy każdym motorsportowym znalezisku. Najwięcej do powiedzenia mają eksperci którzy widzieli dwa filmiki na yt ¯\_(ツ)_/¯