Mnie wiele lat temu na "L" uczyli - nigdy nie skręcaj kół jak czekasz na możliwość skrętu w lewo, dopiero w momencie wykonywania manerwu. Tu dobitny dowód dlaczego.
Mam podobny lewoskręt do domu...zawsze włączam kierunkowskaz tak ok. 300m wcześniej a po zatrzymaniu, pierwszy bieg i patrzę w lusterko wsteczne...taki nawyk. Nieraz za mną już hamowali z piskiem open. Mieszkam na wsi, tren zabudowany ale długa, prosta więc każdy zapier...ala.
@walera: Znaczy się idiotycznie poprowadzona droga - pewno krajówka. No ale cyk przez pipidówę, żeby nie trzeba było kręcić, a że zabudowany co kilometr to tam nic...
Z mojego kilkuletniego doświadczenia wynika, że spokojnie połowa wypadków i kolizji z udziałem 2 pojazdów (nie licząc zarysowania na parkingu) to właśnie zbyt duża prędkość i zbyt mały odstęp między pojazdami. Tutaj mamy piękny przykład, jak nasz polski styl jazdy doprowadził do śmierci niewinnego człowieka.
@brass: A co za różnica dlaczego? Pies mu wybiegł, dziecko niepilnowane wybiegło z posesji, doszło do awarii pojazdu, srać mu się chce. Jakie to ma znaczenie - masz trzymać taką odległość od kogoś żebyś mógł w razie czego wyhamować bezpiecznie.
@brass: po to masz utrzymywać odpowiedni odstęp, abyś ty też mógł zahamować w takiej sytuacji. Proste. Słyszałem, że niemiecka szkoła mówi o tym, że jak jakieś magiczne siły zatrzymają poprzedzający Cię pojazd do 0 km/h natychmiastowo i Ty uderzysz w niego, to znaczy, że miałeś zbyt mały odstęp.
Bolska i jej infrastruktura. Nigdzie na tak mocno uczęszczanej trasie nie spotkałem się żeby były takie wyjazdy jak tu i często u nas. Zawsze są lewoskrety lub po prostu idzie droga wewnętrzna z której dopiero można wjechać poza tym przejścia bez sygnalizacji na takich i o zgrozo dwupasmowych drogach to jakaś polska specjalność co oczywiście nie zmienia faktu iz gość z busa powinien dostać czymś ciężkim w głowę.
@reddml: co racja to racja. W Hiszpani na wyspach (bo nie wiem jak tutaj) sa zawsze poszezenia do trzech pasow tak, ze bezpiecznie mozesz zjechac na srodek nie hamujac calego ruchu. Czesto nawet w lewo nie skrecisz u musisz do najblizszego ronda jechac.
Widać, że kierowca zestawu lub solówki zatrzymał się dosyć szybko, więc nie przekroczył 70 km/h (najprawdopodobniej nawet 50 km/h nie osiągnął) i nie widać w jego zachowaniu winy, ale mam taki wniosek racjonalizatorski do WSZYSTKICH kierowców (nie tylko) w Polsce o zachowanie zasady 3 sekund od poprzedzającego go pojazdu. W tej sytuacji raczej nie za wiele by to pomogło, ale jest wiele podobnych, gdzie ta dodatkowa sekunda jest na wagę zdrowia lub
@G00LA5H: Zgodziłbym się z tobą ale u nas ciężko o taką jazdę ze względu na wyprzedzające auta, które taką lukę traktują jak pustkę, która muszą zapełnić
Co nie zmienia faktu, że zasada o której wspomniałem jest bardzo ważna na drodze :)
@ukukulululele: Szczególnie w motocyklu, najważniejsza zasada to PATRZ w lusterka i zwalniaj przed spodziewanym skrętem łagodnie tak aby auta za tobą już 200 metrów zwalniały razem z tobą. Jeśli wiem, że za 200 metrów skręcam w lewo na takiej drodze to sygnalizuje zamiar skrętu i obserwuje tył. Skręcone koła czy proste na nic się to zda
@VWgolf3: zawsze się trzymam tej zasady. Wiem, że mam skręcić, zapala już migacz i odpuszczam gaz. Następnie czekając na możliwość skrętu w lewo, lusterka wsteczne obczajam cały czas. Niestety tacy jak ja to wyjątki na drogach. ( ͡°͜ʖ͡°)
Niestety tacy jak ja to wyjątki na drogach. ( ͡°͜ʖ͡°)
@derigen90: Potwierdzają to statystyki wypadków. Tak tutaj zawinił kierowca busa, ale nawet przed takim wypadkiem można się bronić. Wielokrotnie jak z kimś jadę i mówię zwiększ odstęp szybciej nie dojedziesz do celu jeśli będziesz trzymał dystans 0,5 s zamiast 3 s. "Ja mam dobre hamulce" mówię ty tak, ale ten z tyłu nie, a skutki
Pewien mądry człowiek nauczył mnie lata temu żeby SKRĘCAJĄC W LEWO GDY MUSZĘ SIĘ ZATRZYMAĆ ZAWSZE ZOSTAWIAM KOŁA DO JAZDY NA WPROST. Gdy ktoś najedzie na tył to popchnie mnie do przodu,a nie wprost pod nadjeżdżający z przeciwka pojazd jak na powyższym filmie.Pamiętajcie o tym i obejrzyjcie materiał również bezpośrednio na youtube żeby nabić wyświetleń (z tym oglądaniem na stronach to różnie bywa) i by wyskoczył w proponowanych jak największej liczbie osób.
Komentarze (212)
najlepsze
A tj bus wiec pewnie wiecej. Dodatkowo jedne kolo na asfalcie a drugie na luznh gruncie.
W tej sytuacji raczej nie za wiele by to pomogło, ale jest wiele podobnych, gdzie ta dodatkowa sekunda jest na wagę zdrowia lub
@sokal44:
Szkoda że ich kierowcy nie próbują zapełnić pustki w swojej głowie.
@damian125: widać, że nie miał, bo latał jak małpa po aucie, przypłacił za to życiem... Cała robota inżynierów od bezpieczeństwa psu w dupę.
@ukukulululele: Szczególnie w motocyklu, najważniejsza zasada to PATRZ w lusterka i zwalniaj przed spodziewanym skrętem łagodnie tak aby auta za tobą już 200 metrów zwalniały razem z tobą. Jeśli wiem, że za 200 metrów skręcam w lewo na takiej drodze to sygnalizuje zamiar skrętu i obserwuje tył. Skręcone koła czy proste na nic się to zda
@derigen90: Potwierdzają to statystyki wypadków. Tak tutaj zawinił kierowca busa, ale nawet przed takim wypadkiem można się bronić. Wielokrotnie jak z kimś jadę i mówię zwiększ odstęp szybciej nie dojedziesz do celu jeśli będziesz trzymał dystans 0,5 s zamiast 3 s. "Ja mam dobre hamulce" mówię ty tak, ale ten z tyłu nie, a skutki