Sprawdź na jaki przebieg zaprojektowano Twoje auto!
Zastanawiałeś się kiedyś ile - wg producenta - przejechać ma Twój samochód? Zadałem to pytanie konstruktorom silników. Odpowiedzieli szczerze!
Heniek_Star_Man z- #
- #
- #
- #
- 230
- Odpowiedz
Zastanawiałeś się kiedyś ile - wg producenta - przejechać ma Twój samochód? Zadałem to pytanie konstruktorom silników. Odpowiedzieli szczerze!
Heniek_Star_Man z
Komentarze (230)
najlepsze
ASO co 30k wymiana = 240k życia
Normalny ludek co 15k = 480k życia
Nienormalny co 7,5k = 1000k życia
Świrnięty co 3,8k = 1500k życia
Czyli cały myk polega na laniu oleju :]
Wcześniejsze awarie nie powinny się zdarzyć częściej niż w 5% pojazdów przed tym czasem (pod warunkiem prawidłowej eksploatacji i serwisowania).
I obecnie jest to zakładany okres eksploatacji nie tylko silnika, ale również zawieszenia, układu kierowniczego, układów emisji spalin (katalizatory, filtry) itp.
Żeby jednak dobrze rozumieć te liczby trzeba by się zagłębić w dość skomplikowane kwestie określenia żywotności poszczególnych elementów, charakterystyki zużycia itp. itd.
W największym skrócie - nie oznacza to że po 240kkm silnik będzie do niczego. Silnik składa się z całej masy podzespołów, gdzie awaria każdego oznacza awarię całości w tych obliczeniach. A więc poszczególne podzespoły muszą mieć zapas trwałości tak żeby w najgorszym razie, żaden z nich nie padł przed 240kkm.
@Neoplan: No właśnie dlatego pisałem że nie jest to takie proste.
Po pierwsze 240kkm w 5 lat, to będzie zazwyczaj znacznie mniejsze zużycie niż 240kkm w 12 lat.
Jeździsz więcej, a więc statystycznie pewnie więcej długimi odcinkami i pewnie przejechałeś z tych 240kkm mniej kilometrów na zimnym silniku niż przeciętny użytkownik samochodu któremu 240kkm zajmuje
Honda do 300 tys. km
Ford do 200 tys.km
Fiat do 200 tys. km
Citroen do150 tys. km
vw, audi, seat - 150kkm,
skoda 120kkm,
mercedes - 150kkm,
bmw 200kkm.
Reno - 150kkm
Tak z grubsza ( ͡º ͜ʖ͡º)
@buczubuczu: tylko porównaj użytkowanie tych dwóch.
Ponadto to takie #!$%@?, kto nie miał starego auta ten nie wie jak to działa. One nie są
W Amerykańskich np. 350Z (VQ35DE) zmiana oleju jest co 3500 - 4000 mil w instrukcji i co tyle ludzie zmieniają.
W Europie już jest 10-15 tys a Renault pogięło barierki i dali co 20 tys km.
Efekt jest taki, że prawie nikt w USA nie zgłasza obrotu panewek w tym silniku a jeździ on w większości nissanów w USA nie tylko 350Z. W Europie zdarzają się już dosyć często a w Renault to jest pewnik, że przy 200kkm panewka się
Jeśli ktoś jeździ 15000 km w rok to faktycznie czekanie na okresową wymianę przy 30000 km to ryzyko (nie wiemy czy olej nie zgęstniał w trakcie 2 lat jeżdżenia)
Ja robię firmowo ok 80000 km rocznie i wymieniałem olej co 30000 km (teraz co 15000km wg nowych procedur Forda), jednak silnik do
wymiana i olej to jedno, ale to jak ktoś jeździ to inna sprawa, niektórzy to pewnie nowe auto i w 50 tyś km są w stanie zakatować
@danielo86: ciekawe jeszcze jaki miał poziom oliwy. Wielu ludzi nie patrzy, wiele aut nie ma czujników poziomu. Jak już zapali się lampka alladyna czyli niskie ciśnienie to silnik jest do kosza.