gdy uderzony nie zaciągnie hamulca to wówczas bedzie mniejszy impact, ale taki pociąg się zatrzyma kilka kilometrów dalej
@Sail_and_boats: Dlaczego tylko kilka kilometrów? Nie ograniczajmy się, pociąg zatrzyma się na drugim końcu Polski ;) Zderzenia pociągów to nie są zderzenia sprężyste, a pociąg to nie bryła sztywna i energia podczas uderzenia zostanie rozproszona na zgniecenia oraz prawdopodobnie wykolejenie składów jeżeli to były duże prędkości. Zdecydowanie lepiej nie zostawiać zaciągniętego hamulca przed
Tak się zastanawiam co bym zrobił w tej sytuacji gdybym był na miejscu maszynisty uderzonego pociągu.
@Sail_and_boats: po jakiejś katastrofie kolejowej czytałem wywiad z maszynistą, naświetlający techniczne detale zdarzenia. Pamiętam, że padło wtedy pytanie, co się robi w takiej chwili (gdy na swoim torze dojrzy się jadący z przeciwka inny skład). Odpowiedź brzmiała: włącza się hamowanie i spierdziela na drugi koniec lokomotywy. Tam się ma choć cień szansy na przeżycie.
Komentarze (15)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@Sail_and_boats: Dlaczego tylko kilka kilometrów? Nie ograniczajmy się, pociąg zatrzyma się na drugim końcu Polski ;)
Zderzenia pociągów to nie są zderzenia sprężyste, a pociąg to nie bryła sztywna i energia podczas uderzenia zostanie rozproszona na zgniecenia oraz prawdopodobnie wykolejenie składów jeżeli to były duże prędkości.
Zdecydowanie lepiej nie zostawiać zaciągniętego hamulca przed
@Sail_and_boats: po jakiejś katastrofie kolejowej czytałem wywiad z maszynistą, naświetlający techniczne detale zdarzenia. Pamiętam, że padło wtedy pytanie, co się robi w takiej chwili (gdy na swoim torze dojrzy się jadący z przeciwka inny skład). Odpowiedź brzmiała: włącza się hamowanie i spierdziela na drugi koniec lokomotywy. Tam się ma choć cień szansy na przeżycie.