Zrobiłem grę...właściwie wspomagałem jej tworzenie, a teraz chcę się pochwalić.
Chcę wam pokazać coś na stworzenie czego poświęciłem dziesiątki godzin pracy, poświęciłem dziewczynę, rodzinę i bordo (no prawie...). Przed wami darmo gra, "kibelkowy czasoumilacz".
JumpyRUN
Na pomysł stworzenia wpadłem w miejscu, w którym rodzą się wszystkie złote myśli (tak, tak chodzi o dwójeczkę:P). Inspiracją był Flappy Bird, nie chciałem jednak kolejnego klona, zależało mi na zrobieniu czegoś podobnego, ale w inny sposób,
Plan na grę wydawał się bardzo prosty, całość miała powstać w kilka miesięcy (a powstała w 2 lata) . Nie jestem programistą wiec posiłkowałem się wsparciem znajomych, ostatecznie zdecydowałem się na współpracę z deweloperami z prawdziwego zdarzenia. Dlaczego?
Miałem dość ciągłych problemów wynikających z tego, że każdy kto w początkowym etapie tworzenia gry zaoferował mi pomoc, nawet czasem faktycznie pomógł (za co stokrotne dzięki) nagle znajdował coś ważniejszego do roboty, bo przecież na takiej grze "NIE DA SIĘ zarobić"
Ok, dość historii mojego życia, przejdźmy do gry :) Więc o co TU chodzi?
Zadaniem w grze jest dotarcie jak najdalej (a to nowość), cała zabawa polega na tym, że sterujemy jednocześnie dwiema postaciami, a świat gry nie dość, że przyspiesza, to jeszcze lubi się trochę przekręcić.
Zaczynamy od wyboru postaci, wśród bohaterów jest kilka nawiązań do "internetów". Od razu zaznaczam, postać nr. 6 nie ma nic wspólnego z "bordo", to bardziej programista za 15k :D
Ekran początkowy gry (nadal jestem w szoku, że część użytkowników nie potrafi zrozumieć jak grać mimo tak jasnego przekazu)
Sama rozgrywka to już tylko parcie dalej czyli przeskakiwanie z jednej platformy na drugą
Jeszcze trochę o postaciach, nie wiem tylko dlaczego głowa programisty za 15k (nr. 4) nie podskakuje :(
Dla tych najbardziej leniwych film przedstawiający rozgrywkę (uwaga, wgniata w fotel)
Jak wspomniałem na początku, jetem pomysłodawcą i współtwórcą gra. W kwestiach technicznych jestem zielonką, ale w razie jakichkolwiek pytań dotyczących powstania gry postaram się zawołać tych bardziej obytych (bordowych) w tej tematyce.
Z góry dzięki za wszelki uwagi, hejty również mile widziane!
JUMPYrun
Komentarze (109)
najlepsze
https://en.wikipedia.org/wiki/Grumpy_Cat
https://en.wikipedia.org/wiki/Nyan_Cat
@khair: ohui, ale Janusz prawa tu wszedł.
Skoro narysuję sobię logo McDonalda to mogę je używać komercyjnie?
@khair: jeśli gra robiona jest nie natywnie a za pomocą jakiegoś SDK to często niestety dość standardowe uprawnienie (plus dostęp do połączeń i Wifi do wysyłania statystyk) a czasami nawet nie można tego wyłączyć.
- czcionka z punktacją jest nieczytelna, zmień ją
- wymagasz od graczy żeby zrozumieli że steruje się dwoma postaciami bez żadnej informacji o tym i pomimo tego że jest to wbrew intuicji (w 99,99% gier sterujesz jedną postacią). W tutorialu na górze napisz że kontroluje się dwie postacie.
Jeżeli nie rozumiesz, że aplikacje/gry tworzy się dla użytkowników, a nie dla siebie (no chyba, że nie wydajesz w Google Play), to wróć do podstaw projektowania interfejsów. Naprawdę, podstawą jest, że interfejs ma być zrozumiały dla przeciętnego UŻYTKOWNIKA, nie dla AUTORA projektu.
Stąd, przed wydaniem gry/aplikacji powinno się ją dać przeciętnemu użytkownikowi i obserwować czy ogarnia