Nowe standardy emisji spalin kontra downsizing
Zdaniem analityków nowe standardy spalin wyprą silniki benzynowe o pojemności mniejszej niż 1.2 litra i turbodiesle poniżej 1.5 litra.
m.....s z- #
- #
- #
- 251
Zdaniem analityków nowe standardy spalin wyprą silniki benzynowe o pojemności mniejszej niż 1.2 litra i turbodiesle poniżej 1.5 litra.
m.....s z
Komentarze (251)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
W tym kontekście dziwi też nowo opracowany i wprowadzony silnik trzycylindrowy 1.0 TSI z grupy VAG 115 KM, montowany do wszystkiego kompaktowego w miejsce 1.2 TSI, wydali tyle kasy mimo że zaraz nie będzie spełniał norm?
@blueray: No tak, ale realne parametry silników, których jeszcze nie wyprodukowali nie były znane :) Downsizing to był długi proces, minimum 10 lat ulepszeń i kilka generacji. Trudno było na początku tej drogi wyrokować jak
To nie automaty są złe tylko ludzie którzy je kupują po 500k przebiegu bez serwisu, obowiązkowo skręcone liczniki do 160k i stąd są lamenty.
Ja sobie nie wyobrażam żeby jeździć na manualu w tych po^&&%CH korkach- przecież to odbiera chęć do życia nie mówiąc o przyjemnośći z jazdy.
Z góry przepraszam wszystkich sportowców w 20 letnich TDIkach kombi których uraziłem powyższą wypowiedzią- oczywiście tylko wajcha daje
Zakute silniki osiągające duże moce Ford Focus RS, Mazda 3/6 MPS robią spokojnie po 200kkm i to z taką jazdą jakimi 1.4 Ecoboost nie są i być może nigdy nie będą katowane. Nie wspomnę o tym, że producenci już montują "kute elementy" do silnika. Wiem, że na pewno ma Mazda w SkyActiv i silniki z MultiAir koncernu Fiat. Według mnie padnie zaawansowany osprzęt, aniżeli silnik sam
Ten temat przerabiany byl
@Koster: @radekk1818: Artykuł (nb. z brytyjskiego odpowiednika "Faktu" więc zalecam ostrożność) jest z 2009r a to zdanie o wszystkich autach na świecie dotyczy tylko emisji siarki.
Wzięli się. Zgadnij jakie były komentarze... ;)
link.
Kiedyś producenci więcej zarabiali z faktycznej sprzedaży samochodów. Dzisiaj naprawy i serwisowanie zapewniają im więcej zysków niż sama sprzedaż.
Inna kwestia to warunki w jakich silnik pracuje.
Jeżeli jeździ głównie długimi trasami a nie w mieście to się wolniej zużywa i mniej pali.
Inna kwestia to modułowe projektowanie gdzie jak się zepsuje część za 5 zł to trzeba i tak cały moduł wymienić gdyż jest nie rozbieralny.
Inna kwestia to tak dobieranie żywotności elementów by
@kekemot: Zapychające się wtryski, zacierające się pompy paliwa, przekręcające się panewki, zapychające się "smoki", zapchane filtry EGR/DPF, #!$%@? turbiny i dwumasy. MIT ( ͡° ͜ʖ ͡°)