Wykopki;
Mam następujący problem:
W zeszłym miesiącu stłukł mi się telefon komórkowy. Oddałem go na wymianę panelu dotykowego do firmy Teleserwis, mieszczącej się przy ulicy Bieżuńskiej 1 w Warszawie. Przy oddaniu telefonu podpisałem regulamin naprawy, który zawierał kilka dyskusyjnych punktów, aczkolwiek postanowiłem zaryzykować. Naprawa miała trwać do 3 dni i tyle faktycznie trwała, co mnie trochę uspokoiło, mimo podejrzanego regulaminu. Z tym, że szybko okazało się, że nie została przeprowadzona właściwie. Więc 3 dni po odbiorze telefonu pojechałem oddać go na reklamację. Dostałem do podpisania nowy regulamin, którego zdjęcia załączam. Trochę zdziwiło mnie, że rozpatrzenie reklamacji trwa aż 24 dni, aczkolwiek pani w serwisie zapewniała mnie że tyle to nie będzie trwało bo to prosta naprawa.
W między czasie zacząłem sobie szukać informacji o tym serwisie (lepiej późno niż wcale) i trafiłem na taką stronę
https://www.facebook.com/Teleserwis-24-Bie%C5%BCu%C5%84ska-Warszawa-743825565696255/. Opinie innych użytkowników nie nastroiły mnie zbyt optymistycznie, więc napisałem do serwisu żeby dowiedzieć się jak postępy prac. Dostałem dość standardową odpowiedź zwrotną, w której chyba trzy razy wspomniane zostało, że podpisałem regulamin, a nawet dostałem skan regulaminu z moim podpisem. Poczułem się trochę jakbym podpisał cyrograf. Poniżej całość wiadomości:
"Witamy
Informujemy ,ze urzadzenie Sony Xperia Z3 Comapct zostalo przyjete do naprawy
na podstawie Karty Reklamacyjnej z dnia 2 sierpnia 2016r a wiec jest w Trakcie
Obslugi Serwisowej.
O terminie zakonczenia prac i zwrocie urzadzenia zostanie Pan
poinformowany zgodnie z Punktem 14 Regulaminu Reklamacji .
Regulamin Reklamacji jest dostepny na Karcie Zgloszenia Reklamacyjnego ,
ktory Pan otrzymal w dniu zgloszenia wady /usterki urzadzenia
Sony Xperia Z3 Compact , w ktorym sa zawarte wszelkie
niezbedne informacje.
Informujemy rowniez ,ze urzadzenia sa naprawiane okreslona kolejnoscia
i jesli zaistnieje taka potrzeba termin zwrotu urzadzenia moze sie wydluzyc
o czas niezbedny do sprowadzenia czesci serwisowych w celu usuniecia wady/
naprawy urzadzenia Sony Xperia Z3 Compact.
Wstepnie mozemy poinformowac ,ze PLANOWANY termin zwrotu
urzadzenia moze nastapic DO dnia 20-27 sierpnia 2016r.
W zalaczniku przesyłamy Skan Karty Reklamacyjnej z Pana Podpisem
akceptujacym Regulamin Reklamacji.
Dziekujemy za wyrozumialosc i Prosimy o cierpliwosc.
Pozdrawiamy :-)."
Termin odbioru telefonu minął, serwis na zapytanie mailowe nie odpowiedział, pod podanym numerem telefonu nikt nie odbiera, smsowo dowiedziałem się, że "na zgłoszeniu reklamacyjnym ma pan informacje w jakim czasie są rozpatrywane reklamacje i z kim należy się kontaktować w tej sprawie". Żadnego konkretu nie udało się uzyskać.
No i teraz pytanie, jak sobie w takiej sytuacji poradzić? Wydaje mi się, że przynajmniej częściowo regulamin, który podpisałem jest niezgodny z prawem (24 dni na reklamację, możliwość właściwie bezterminowego przetrzymywania urządzenia). Nie jestem jednak biegły w tych sprawach i byłbym wdzięczny za rady osób bardziej światłych niż ja.
Komentarze (13)
najlepsze
@Andr3v @ZiemowitKielbasa :
w Konsumenckim Centrum E-porad, gdzie eksperci Stowarzyszenia Dla Powiatu udzielają odpowiedzi drogą