zielone - niezelektryfikowane
źółte - z trakcją elektryczną
Dane PKP PLK. Wg PKP są to linie obecnie użytkowane, ale wychwyciłem kilka błędów, np. linia Bielsko-Biała - Cieszyn jest na mapie, a od 2009 roku nic po niej nie jeździ.
upłynęło sto lat od zaborów, a linie mają dalej ten sam, absurdalny przebieg dostosowany do gospodarek państw zaborczych. Polska od 45 powinna stopniowo zamykać linie o nieoptymalnym przebiegu i budowac nowe tam gdzie są potrzebne.
@27er: Sami sobie winni. Wygaszanie popytu na różne sposoby (głównie zmiany godzin i wydłużanie czasu podróży) Najlepszy przykład pociąg Bielsko - Kraków. Na 1 roku moich studiów ciężko było do pociągu wsiąść - jechał 2h 30 min na 3 już 3:10 i wolne miejsca się zdarzały, rok później przesunięcie o godzinę tak, że w KRK był po 22 i już sensownej komunikacji MPK nie było i tylko parę osób na wagon...
Duża część linii jest w stanie agonalny. Np. odcinek linii nr 14 w okolicach Głogowa Czasami jaki towar przejedzie, a kiedyś nawet pasażerskie jeździły. Kilka odcinków linii nr 273: okolice mostu w Brzegu Dolnym (czynny tylko 1 tor, ostatnio podczas awarii 1 pociągu powstały opóźnienia sięgające następnego dnia), liczne ograniczenia prędkości z powodu złego stanu torów w okolicach Głogowa (1 tor na szczęście już remontują).
@Adrian77: W Brzegu Dolnym od czasu powodzi w 97 jest czynny tylko jeden most na Odrze z czego jeden jak i drugi są w fatalnym stanie technicznym, a ruch na tej trasie jest całkiem spory. Ciekawe czy mają zamiar to zmodernizować w najbliższych latach.
@Adrian77: przed wojną był jeden, w '45 uciekający przed rosyjskimi wojskami niemcy wysadzili go. Po wojnie został odbudowany, a po jakimś czasie dobudowany drugi.
Komentarze (26)
najlepsze
Wczoraj mówił o tym prezes kolei ok 19 w trójce, na pytanie dlaczego nie budują nowych linii zwłaszcza na wschodzie.
od razu byłaby czytelniejsza :D