k%$$a... musiałeś akurat TERAZ wrzucać to? nie mogłeś poczekac dosłownie 20 minut? przypaliłem sobie cebulke pod kiełbaske na śniadanie bo oglądałem filmik... oczywiscie wykop. Ale i tak jestes winny mi cebulke smarzoną z sola i pieprzem!
W "komercyjnych" zamkach szyfrowych (mechanicznych, o takich tu mówimy!) zmienia się bez problemu kombinacje otwierającą, oczywiście tylko gdy się ma "dostęp od tyłu".
Mechanicznie jest to rozwiązane w ten sposób (porównując do tego drewnianego modelu) - że zamiast każdej takiej pojedyńczej tarczy "z nacięciem dla rygla" oraz "z bolcem przesuwającym drugą tarczę" jak w modelu - każda taka tarcza składa się z dwóch tarcz, połączonych ze sobą "sprzęgiełkiem" - przeważnie ciernym, są
bo na filmach są pokazywane inne zamki gdzie w odpowiednie zagłębienie na tarczy wskakuje zapadka, i w ogóle takie zamki są inaczej zbudowane, na filmiku ten drewniany ma jedną zapadkę, którą gość przestawia dodatkowym pokrętłem, ale są też takie gdzie do każdej tarczy jest osobna zapadka i dopiero ustawienie wszystkich zapadek pozwala otworzyć sejf, i można usłyszeć (na filmach gangsterskich) że zapadka wpada w wycięcie na tarczy
Axior, ale co tam można usłyszeć aby zaskakiwało? Zwróć uwagę jak to jest zbudowane (na marginesie genialne w swej prostocie) To co można byłoby usłyszeć, to uderzające o siebie "wypustki" na kółkach dzięki którym ustawia się szyfr raz w lewo a raz w prawo. Natomiast nie można usłyszeć momentu zestawienia prawidłowej kombinacji czyli ustawienia się rowków w jednej linii, ponieważ mechanizm zamka nie dotyka bezpośrednio tarcz - jest podniesiony. No chyba, że
Kiedyś w Kaczorze Donaldzie był taki sejf. Zabrałem bratu i rozkręciłem, żeby zobaczyć jak to działa :P Tylko tam jest wersja easy z 2 tarczami. Nie sądziłem, że ten sam banalny mechanizm używany jest w prawdziwych sejfach...
Komentarze (73)
najlepsze
a nie jakiś shit pokroju JP-NASTĘPNY POZIOM
na główną z tym!
Teraz sami możemy zaszpanować ^^
Mechanicznie jest to rozwiązane w ten sposób (porównując do tego drewnianego modelu) - że zamiast każdej takiej pojedyńczej tarczy "z nacięciem dla rygla" oraz "z bolcem przesuwającym drugą tarczę" jak w modelu - każda taka tarcza składa się z dwóch tarcz, połączonych ze sobą "sprzęgiełkiem" - przeważnie ciernym, są