Jakim cudem ogień ma dostać się do środka skoro chodnica klimy jest zaraz za chłodnicą silnika i w momencie zderzenia to ona ulega rozszczelnieniu i to tam uchodzi cały gaz. Aby doszło do zapłonu to musi być też odpowiednie stężenie powietrza i gazu a pod maską jest go ograniczona ilość. Czy w ogóle zdarzyło się to o czym wspomina (wybuchł gaz z klimy) czy tylko tak sobie straszy. Wg autora to osoby
@soft1house: To nie jest nic nowego. Sam jak montowałem ładnych pare lat temu klimę do starego auta to dostałem radę od ziomka z warsztatu żeby sobie samemu nabijać propanem żeby testować (bo wyglądało to tak że dwa razy nabijałem tylko po to żeby znaleźć nowe dziury). I w sumie to bym tak zrobił, tylko że tym razem już byłem na tyle pewien że załadowaliśmy czynnika trzeci raz i już było dobrze.
Tylko że czynnika w instalacji klimy jest jakieś 300-500 gramów. Podobną wartość energetyczną ma mniej więcej taka ilość paliwa jaka jest w filtrze. Przy zmieszaniu z powietrzem zapalność podobna jak LPG.
A propos tego rozwiązania, to jeździłem kiedyś starym gratem z nieszczelną klimą - uszczelnienie na wałku kompresora. Zalutowałem sobie rurkę i zaworek między klimą a instalacją LPG do łatwiejszego napełniania raz na 2 - 3 dni ;)
@tarrin: jeśli nie wiadomo o co chodzi... Z tego co pamiętam to na produkcję 1234yf jest monopol - firma się nazywa bodajże Honeywell. Biorąc pod uwagę fakt, że ten czynnik jest strasznie drogi w porównaniu do CO2 i drogi w stosunku do 134a (poprzedni czynnik) to stać ich z pewnością było żeby dostarczyć odpowiednią kwotę w odpowiednie ręce.
LPG - może wybuchnąć - pan autor filmu mówi o tym. HFO-1234yf - może wybuchnąć, a podczas jego spalania wytwarza się fluorowodór - pan autor filmu nie mówi nic o tym.
Komentarze (76)
najlepsze
Wg autora to osoby
A propos tego rozwiązania, to jeździłem kiedyś starym gratem z nieszczelną klimą - uszczelnienie na wałku kompresora. Zalutowałem sobie rurkę i zaworek między klimą a instalacją LPG do łatwiejszego napełniania raz na 2 - 3 dni ;)
Zapłać 130zł. Bo jeśli nie, to wiesz... Wybuch, piekło. I już nie wspomnę o tym czołowym zderzeniu.
Pierwszy z brzegu link: http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca.
Ciekawe, czemu CO2 nikt nie zastosuje. Za tani?
tl:dr
Z tego co pamiętam to na produkcję 1234yf jest monopol - firma się nazywa bodajże Honeywell.
Biorąc pod uwagę fakt, że ten czynnik jest strasznie drogi w porównaniu do CO2 i drogi w stosunku do 134a (poprzedni czynnik) to stać ich z pewnością było żeby dostarczyć odpowiednią kwotę w odpowiednie ręce.
LPG - może wybuchnąć - pan autor filmu mówi o tym.
HFO-1234yf - może wybuchnąć, a podczas jego spalania wytwarza się fluorowodór - pan autor filmu nie mówi nic o tym.
Kto mu za to płaci?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_fluorowodorowy
Ten material był o innym problemie.
500g propan butanu to mniej więcej dwa naboje do lutlampy. Ogień z kratek wentylacyjnych? No błagam...