@push3k-pro: Ogólnie to 90% świateł powinno być wyłączanych na noc. Przy takim natężeniu ruchu ich działanie jest nieuzasadnione, zaś pobór prądu potrzebny do ich funkcjonowania to zwykłe marnotrawstwo.
żadna nowość ;] światła mają jakieś czujki na światła samochodowe a na moto nie działa wiec latając nocą jak podlatuje do świateł to małym slalomem i strzelam długimi i moment są zielone ;]
@cardinal46: Mi się wydaje że raczej skanuje portfel kierowcy w poszukiwaniu prawa jazdy odczytuje kategorię i przepuszcza tych z B a nie pozwala wjechać tym z A.
Tam jest na pewno pętla indukcyjna (na filmie widać ślad) i niestety często są z nią problemy w przypadku motorów - trzeba stanąć na środku pasa przed linią zatrzymania w tym "wyciętym" kawałku asfaltu.
@soft1house: Pętle montowane są zawsze po środku pasa, podobnie w tym przypadku. Zbliżając się jednośladem do skrzyżowania należy jechać środkiem pasa i zatrzymać się tuż przed linią zatrzymania. Nierzadko dopiero pętla indukcyjna umieszczona na linii zatrzymania jest w stanie wykryć motor/rower. Im niższy i "bardziej metalowy" obiekt, tym łatwiej go wykrywa.
Skrzyżowane Berlinga z Gajową w Białymstoku, kilka miesięcy temu #!$%@? na nim sygnalizację, wcześniej ruch na tym skrzyżowaniu był równoległy, po zmianie sterowników działanie świateł od strony Gajowej zależy od wciśniętego przycisku na słupie dla pieszych (kliknij aby przejść). Jeżeli nie klikniesz uprzednio przycisku na tym słupie, światła się po prostu nie zapalają i człowiek musi stać jak głupi, kiedy i samochody i piesi mają czerwone. Nie zliczę, ile autobusów do szkoły
@maxciekpl: codziennie jeżdżę tym skrzyżowaniem i stwierdzam, że ewidentnie ktoś tu coś #!$%@?ł. Zielona fala jaka powinna być dla skracających ze świętokrzyskiej w tym miejscu nie istnieje. Czy to środek nocy, czy godziny szczytu, to w większości przypadków dopiero kiedy dojedziesz do skrzyżowania to włączy ci się czerwone....
W Trójmieście #!$%@? z władzy się zmówili i ustalili, że wszystkie najważniejsze (i masa pobocznych) świateł jest włączona non-stop. Nawet na 5-pasmowych wielkich rondach w nocy trzeba 3 minuty stać i czekać na zielone. Poszli kierowcom o tyle na rękę, że światła zmieniają się szybciej niż w dzień - ale to z kolei powoduje, że nie da się przejść na jednym zielonym na drugą stronę ulicy. Więc wszyscy piesi skaczą na czerwonym.
@gophffer: Nie wątpię w to co piszesz, ale co do łapania to liczy się kolor światła, kiedy wkraczasz na jezdnię. Jeśli wchodzisz na zielonym a schodzisz na czerwonym to nie powinieneś przyjmować mandatu ...
@npsr: nie na przejściu dwuetapowym. W dzień zawsze można przejść "na raz". W nocy zmieniają się tak szybko, że ni cholery - więc trzeba czekać 2 cykle na pustym skrzyżowaniu. Oczywiście wszystko mają to w dupie... oprócz mandatołapaczy :/
Od 0:10 do 0:12 widać pętlę indukcyjną którą doskonale ominąłeś, następnym razem spróbuj w nią wjechać, po kilku próbach będziesz wiedział gdzie wykrywa moto.
Komentarze (151)
najlepsze
@cardinal46: Mi się wydaje że raczej skanuje portfel kierowcy w poszukiwaniu prawa jazdy odczytuje kategorię i przepuszcza tych z B a nie pozwala wjechać tym z A.
Tam jest na pewno pętla indukcyjna (na filmie widać ślad) i niestety często są z nią problemy w przypadku motorów - trzeba stanąć na środku pasa przed linią zatrzymania w tym "wyciętym" kawałku asfaltu.