AMA - prywatne odrzutowce
Od 15 lat pracuję w lotnictwie i zajmuje się czarterem prywatnych samolotów odrzutowych (private jets). Czekam na Wasze pytania. Zastrzegam sobie jedynie nie udzielanie odpowiedzi na pytania o nazwiska moich klientów.
BRZUCHOMOWCA z- #
- #
- #
- #
- 598
- Odpowiedz
Komentarze (577)
najlepsze
Jakaś zniżka dla wykopków? szczególnie interesuje mnie trasa Białystok-Sosnowiec ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak będzie lotnisko w Białymstoku i Sosnowcu to pogadamy ( ͡º ͜ʖ͡º)
Kiedyś wiozłem 800 butelek wina. Innym razem zastawę z porcelany na 600 osób. Zdarzały się zlecenia na przewóz złota i diamentów (nie robiłem). Cebuli - nigdy ale podejrzewam, że bardzo dużo.
Jeżeli samolot jest w Warszawie to maks 3 godziny. No i kasa przed lotem.
1. Ile zarabiasz i w jakim systemie pracujesz?
2. Myślisz że za ile lat klasa średnia będzie mogła sobie pozwolić na prywatny odrzutowiec?
3. Jak duże zainteresowanie tematem w PL? Jakiego typu klienci, z jakiej branży.
1. średnio zarabiam ok. 8 tyś EUR/m-c. Wynagrodzenie w całości składa się z prowizji od sprzedaży. Nie mam stałej pensji. Obecnie pracuję jako niezależny broker (wcześniej u operatorów samolotów) więc można powiedzieć, że 24 godz./dobę. Oczywiście sprowadza się to głównie do pilnowania lotów, które się aktualnie odbywają. Jak już wszystko wyląduje, to mam czas dla siebie :)
2. Nigdy takie czasy nie nadejdą. Prywatny odrzutowiec to zabawka dla ludzi,
Tak się składa, że pracuję w dziale operacyjnym zewnętrznym i zajmuje się lotami, które ty kupisz u moich klientów czyli linii lotniczych.
1. Nie zastrzegłeś odpowiedzi na pytanie gdzie pracujesz. Jakieś aviation factory?
2. Gdzie wynajmujesz samoloty najczęściej? Tzn w jakich liniach czarterowych
3. Czy też jesteś wrzodem na dupie jak inni brokerzy? Mam na myśli ciągłe zmiany rozkładu, posługiwanie się czasami lokalnymi i nie zaznaczanie tego (jak wiesz w lotnictwie działamy na czasie UTC domyślnie), nieumiejętność wysłania listy pasażerskiej w odpowiednim formacie czy dopytywanie o każdą pierdołę?
4. Ile prowizji kasujesz za jedną
1. Pracuję dla siebie. Wcześnie pracowałem dla ACS i NetJets w VistaJet
2. Bardzo różnie. Globair, AmirA, Vista, ElitAvia, TAG Aviation, Avcon Jet, ExecuJet i inne.
3. Jestem. Tylko to nie ja zmieniam rozkład, a jedynie pilnuję aby zmiana była zrealizowana. Wiem co to UTC i w komunikacji z operatorem posługuję się zawsze tym czasem. Lista pasażerska nie ma ustalonego formatu. Ja zawsze podaję Imię Nazwisko DOB, nationality, PASS number i exp date. Styka.
4. już pisałem - od 3 do 10%
5. Różne. Ci którzy nigdy nie pracowali u operatora - muszą się tego uczyć. Ci profesjonalni - mają ogromne i nie rzadko większe niż nie jeden pracowni działu ops u przewoźnika. Są brokerzy
Znam. Nie tylko rusek.
Lot dookoła świata dla pewnej rodziny. Samolot wynajęty na prawie dwa miesiące.
1- Obslugujesz klientow tylko polskich czy masz zasieg na cala europe?
2- Myslisz ze rynek polski bedzie sie rozwijal w tym kierunku?
3- Jestes pilotem czy osoba ktora aranzuje loty?
4- Ile znasz jezykow obcych? (jakie)
1. Głownie Rosja i byłe republiki, EU, trochę PL i coraz więcej US i UAE.
2. Cały czas się rozwija. Świadczy choćby o tym ilość rejestrowanych samolotów w PL i ogólnie właścicieli samolotów w PL.
3. Nie jestem pilotem. Jestem gościem, który potrafi zorganizować samolot. W sumie nie tylko, ale głównie samolot.
4. Dwa: angielski i rosyjski. Angielski jest językiem lotnictwa i szeroko rozumianego biznesu. Rosyjski w zasadzie obowiązkowy jeżeli nie chce się być dymanym na wschód od Bugu.
5. Cały świat.