Przedwojenny przemysł lotniczy i bura konstrukcyjne w Polsce były na bardzo wysokim poziomie. Nie budowaliśmy dużych maszyn ale mieliśmy dość spore osiągnięcia w małych i średnich konstrukcjach.
Wojna niestety zniszczyła infrastrukturę dokumentację i pracowników, komunizm pogrzebał pozostałości.
PZL 37 łoś był pierwszym na świecie samolotem z laminarnym profilem skrzydeł. Drugi to P-51 Mustang.
Wszystko zaczęło się od sportowych RWD które miały prawie laminarny profil skrzydeł.
Po wojnie konstruktorzy z PZL pracowali dla konstruktorów lotniczych w USA; nie pamietam nazwiska ale jeden z projektantów Łosia pracował w NASA przy projekcie promu kosmicznego albo innych elementów.
Komentarze (6)
najlepsze
Ale też nie za bardzo interesowałem się historią polskiego lotnictwa. :-)
Przedwojenny przemysł lotniczy i bura konstrukcyjne w Polsce były na bardzo wysokim poziomie. Nie budowaliśmy dużych maszyn ale mieliśmy dość spore osiągnięcia w małych i średnich konstrukcjach.
Wojna niestety zniszczyła infrastrukturę dokumentację i pracowników, komunizm pogrzebał pozostałości.
PZL 37 łoś był pierwszym na świecie samolotem z laminarnym profilem skrzydeł. Drugi to P-51 Mustang.
Wszystko zaczęło się od sportowych RWD które miały prawie laminarny profil skrzydeł.
Po wojnie konstruktorzy z PZL pracowali dla konstruktorów lotniczych w USA; nie pamietam nazwiska ale jeden z projektantów Łosia pracował w NASA przy projekcie promu kosmicznego albo innych elementów.