Korupcja? kto by pomyślał żeby korumpować przy zakupach państwowych. Dlatego państwo powinno jak najmniejszą liczbą rzeczy się zajmować, tym czym może zająć się wolny rynek nie powinno się zajmować, wystarczyłoby pobudować infrastrukturę a resztą niech się zajmują prywatni przewoźnicy w ramach jakichś rozsądnych regulacji. Na stówę w Polsce koleje by wyglądały jak należy gdyby wprowadzić konkurencję na polskie tory
@jerzy110992: Ale tak już częściowo jest. W ruchu towarowym rynek jest wolny i ma się z każdym rokiem coraz lepiej. W ruchu pasażerskim częściowo, ale nie ma żadnych przeszkód, aby np. DB jeździł po całej Polsce (bo jeździ w ruchu osobowym). PKP Intercity pójdzie do prywatyzacji tak jak PKP Cargo. Tylko nikt nie będzie chciał kupić akcji przewoźnika jeżdżącego 40 letnimi szrotami po rozklekotanych torowiskach. Dlatego są te inwestycje w tabor
@jerzy110992: Na rynku towarowym jak najbardziej jest konkurencja. PKP Cargo dostało kilka lat temu kilka solidnych kar antymonopolistycznych i obecnie jest ponad 100 podmiotów które mają licencję na przewóz towarów koleją. I będzie ich więcej, bo infrastruktura się poprawia.
Chodzi o Leo Express. Ta firma nie została zablokowana, tylko sama wycofała wniosek, bo ma wielkie problemy finansowe. Leo nie odpuszcza i nadal chce wejść na nasz rynek pod koniec 2015 roku.
Uprzedzając tradycyjne brednie o "zegarkach" zwrócę uwagę, że podejrzenie korupcji dotyczy okresu od 1 czerwca 2000 roku do 30 listopada 2006 roku. Okres rządów SLD i PiS. Otwarcie kopert w przetargu na 20 EZT było we wrześniu 2010 roku, podpisanie umowy na Pendolino w maju 2011 roku. Co oczywiście nie przeszkadza kretynom z "niezależnych" portalików typu wDupie zadawać pytania "Kogo przekupili producenci Pendolino?". Pelikany i tak łykną wszystko.
@frrua: Kłamstw i bzdur było mnóstwo, szkoda wymieniać, można by książkę napisać.
Prawie cała kasa została wpłacona, bo takie były warunki aneksu do umowy. PKP Intercity spóźniało się z pierwszymi ratami, jednocześnie chciała doposażyć pociągi. Dlatego wpłacili ostatnie raty szybciej. Pociągi są w pełni sprawne techniczne, 2 składy miały usterki podczas produkcji i poszły do poprawki, i tyle.
W sądzie będą wyłącznie rozliczać kary umowne, porozumienie już jest. Alstom ma przekazać
no aby zdać sobie sprawę jak traktują nas i na co pozwala nasz 'rząd' wystarczy spojrzeć w gronie jakich państw się znajdujemy - MFW otworzyło specjalną linię kredytową dla 4 państw, Polska znalazła się w zaszczytnym gronie państw 3eciego świata
pindolino - Polska, indie, tunezja
jesteśmy krajem skolonizowanym - sprzedane banki, handel, przemysł, brak floty cywilnej, małe wojsko, długi na maxa, itd, itd.
@bandz: Koleje zapłaciły zgodnie z harmonogramem płatności, kiedy to Alstom nie zaburzył w żaden sposób warunków... Dostawa przewidziana jest na grudzień, harmonogram płatności ma tutaj podstawę jedynie zapewnienia płynności finansowania inwestycji. Nie można sobie ot tak k@$@a nie zapłacić, jeżeli wszystko dotychczas jest w porządku (BO JEST)... jak wy to sobie wykopy wyobrażacie?
@bandz: Piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia. Wystarczyło przeczytać z jeden rzetelny artykuł o byś wiedział, że chodzi o system sterowania ruchem, a nie o prędkość. Wniosek do UTK jest złożony na prędkość 250 km/h. O jeżdżeniu 160 km/h nigdy nie było mowy, a niby dlaczego skoro mamy już torowiska na 200 km/h?
Komentarze (66)
najlepsze
Chodzi o Leo Express. Ta firma nie została zablokowana, tylko sama wycofała wniosek, bo ma wielkie problemy finansowe. Leo nie odpuszcza i nadal chce wejść na nasz rynek pod koniec 2015 roku.
Prawie cała kasa została wpłacona, bo takie były warunki aneksu do umowy. PKP Intercity spóźniało się z pierwszymi ratami, jednocześnie chciała doposażyć pociągi. Dlatego wpłacili ostatnie raty szybciej. Pociągi są w pełni sprawne techniczne, 2 składy miały usterki podczas produkcji i poszły do poprawki, i tyle.
W sądzie będą wyłącznie rozliczać kary umowne, porozumienie już jest. Alstom ma przekazać
HP miało rację... Polska jest traktowane przez zagraniczne firmy jak kraj trzeciego świata i tak samo korumpowana.
pindolino - Polska, indie, tunezja
jesteśmy krajem skolonizowanym - sprzedane banki, handel, przemysł, brak floty cywilnej, małe wojsko, długi na maxa, itd, itd.
Dam przykład: trasa Rogoźno Wlkp - Poznań. Na początku lat 90tych pociąg osoby jechał ok 35 minut a pośpiech poniżej 30.
Teraz osobowy 55 a pośpiech ok. 50 minut.
Ceny biletów poszły w górę i czas przejazdu się zwiększył. Dworze w Poznaniu postawili nowy ale co z tego jak to co najważniejsze czyli trasy kolejowe
Ta linia jest w RPO na lata 2014-2020:
http://www.wrpo.wielkopolskie.pl/attachments/article/2896/projekt%20wrpo%202014+%209%200.pdf
Teraz na pewno juz nikt z Alstom-u nie bedzie szanatazowal tego kto dostal koperte ze go zakapuje bo kasa juz na koncie
Wiec dostawca zadowolony i kopertowicz tez sie cieszy