@Suszi88: rosyjski Tu-204 zajeżdża drogę na pasie Tu-134, a kamera za szybą rejestruje jak pilot Tu-134 wyskakuje z siekierą i biegnie do drzwi drugiego samolotu. już niebawem!
"Dobre lądowanie, to takie, po którym możesz o własnych siłach wyjść z samolotu. Świetne lądowanie, to takie, po którym samolot nadaje się do dalszego użytku."
Kiedyś lądowałem na Maderze przy silnym wietrze :) Zajebista sprawa :) Miało się wrażenie, że samolot zatrzymuje się w powietrzy, pilot dodaje delikatnie gazu schodząc kilkanaście metrów, zatrzymuje się, delikatnie korygował ustawienie samolotu, dodawał gazu i tak w kółko. Lądowaliśmy ze 20 minut z samym podejściem a samo dotknięcie pasa i hamowanie nie obudziłoby nawet niemowlaka.
@Allahu_mahabbah: jak ja leciałem na wakacje to też był mocny wiatr i właśnie miało się wrażenie, że samolot leci prosto, nagle w dół i znów prosto - takimi schodkami. W przedziale pasażerskim cicho jak nigdy, tylko dzieci się cieszyły z tej 'huśtawki' :)
Jako że ja latam bardzo rzadko, to dla mnie to było mocne przeżycie :)
@NoOne3: Dokładnie - jeżeli odnieść się do znaczenia słowa lądowanie to było ono całkowicie udane - samolot wylądował ;) A że z komplikacjami to inna sprawa...
@wanarek: Sorka, myślałem że jednak coś z tego eseju da się zrozumieć, ale upraszczając:
Podczas podejścia do lądowania prędkość jest bardzo ważna, gdyż gdy samolot leci za szybko zawsze będzie się "niósł" nad pasem a nie o to chodzi :P Pilot powinien przycelować tak, aby przyziemić w tzw touchdown zone http://content.answcdn.com/main/content/img/McGrawHill/Aviation/f0558-01.gif, ale aby ładnie podejść po nakazanej ścieżce wypadałoby lecieć na wyliczonej prędkości dla danych warunków i masy samolotu. Tutaj dochodzimy
@xaliemorph: Nie tyle zbyt późna konfiguracja do lądowania co lądowanie na małych klapach, nawet bardzo małych, ale to sie zdarza. Wiadomo, że skoro nie wypuścił większych klap to musiał podchodzić szybciej a o przyziemieniu nie ma co mówić, bo kazdy widzi ile szorowali nad pasem - przekosili przez prawie 60% pasa (zawdzięczają to prędkości). Nie wiem czemu nie dali większych klap, nawet tych 40tek i nie podeszli normalnie, ale nie ja
Nieudane? Hromolenie! Każdy instruktor pilotażu wam powie że dobre lądowanie to takie po którym wszyscy opuszczają samolot o własnych siłach. Kiedy samolot nadaje się do ponownego użytku to oznacza że lądowanie było DOSKONAŁE :)
Komentarze (61)
najlepsze
"Dobre lądowanie, to takie, po którym możesz o własnych siłach wyjść z samolotu. Świetne lądowanie, to takie, po którym samolot nadaje się do dalszego użytku."
To było lądowanie pomiędzy dobrym, a świetnym.
@dawmozilla:
No, jak im zamiast deszczu to meteoryty spadają ;D
Jako że ja latam bardzo rzadko, to dla mnie to było mocne przeżycie :)
@pablito1987: A co powiedział? Nie rozumiem rumcajskiego.
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/55039-saloniki_15_06_2013_a.html
http://avherald.com/h?article=463e0584&opt=0
Podczas podejścia do lądowania prędkość jest bardzo ważna, gdyż gdy samolot leci za szybko zawsze będzie się "niósł" nad pasem a nie o to chodzi :P Pilot powinien przycelować tak, aby przyziemić w tzw touchdown zone http://content.answcdn.com/main/content/img/McGrawHill/Aviation/f0558-01.gif, ale aby ładnie podejść po nakazanej ścieżce wypadałoby lecieć na wyliczonej prędkości dla danych warunków i masy samolotu. Tutaj dochodzimy