Polska motoryzacja upada - fabryka samochodów na skraju bankructwa
Lubelska fabryka samochodów Honker ledwo prosperuje, pracę może stracić 153 osoby. Jest to (jeszcze) jedyna Polska fabryka produkująca Polskie samochody
trzezwy z- #
- #
- #
- #
- 35
Lubelska fabryka samochodów Honker ledwo prosperuje, pracę może stracić 153 osoby. Jest to (jeszcze) jedyna Polska fabryka produkująca Polskie samochody
trzezwy z
Komentarze (35)
najlepsze
Pan Tymiński rządzi w tej fabryce już prawie 4 lata, co roku są zamówienia na Honkery dla wojska ale za każdym razem jest to inna ilość np w 2011 roku wojsko kupiło ponad 100 sztuk potem było coraz gorzej. Firmę odwiedza średnio co miesiąc delegacja z różnych państw (Arabia Saudyjska, Nigeria,
@trzezwy: No chyba żartujesz. To jest auto, które do wojska się nie nadaje. I nie nadaje się od lat. Przeznaczanie pieniędzy podatników na de facto sztuczne podtrzymywanie życia Honkera jest bez sensu. Przykro mi, ale Honker w porównaniu do innych pojazdów tej klasy jest kiepskim produktem, a wojsko już dawno powinno skoczyć z zamawianiem tego samochodu.
@megawatt:
dokładnie tak. I na tym tracą polskie firmy bo sprzedają gnioty albo starocie. Problem polega na kiepskim poziomie intelektualnym prezesów którzy nie rozumieją jak to działa.
R&D kuleje jak w większości firm z polskim kapitałem, na ratowanie przestarzałego przemysłu nas nie stać - trudno.
- projekt nadwozia w polskiej firmie (są takie o dziwo) inżynierskiej: c.a. 2 miliony zł. Nadwozie proste, bez bajerów, również włącznie z projektem stylistycznym, obliczenia itp.
- wykonanie podstawowych narzędzi (tłoczniki) do produkcji nadwozia: c.a. 10-15 milionów zł.
-
jak ja kocham ten kraj, ważne ze tusk i jego pociotki mają co żreć
@Dekapitator: Chiny i Iran już to robią. I nie za takie pieniądze.