efekt skali - najdłuższy tunel świata vs nieprzeciętna trasa s8

marsiuu
<h1>Najdłuższy tunel świata - <br /></h1><h2>57 KM DŁUGOŚCI</h2> <br /><br />Dziennie będzie nim mogło przejechać około 300 składów z prędkością do 250 kilometrów na godzinę. Skróci to w sposób znaczący podróż np. z Zurychu do Mediolanu. <br /><br />Nowa linia pod masywem przełęczy Świętego Gotarda pozwoli także skrócić czas przejazdu między Bazyleą a Mediolanem z 5 godzin i 20 minut do 3 godzin i 30 minut, a między Zurychem a Mediolanem o prawie połowę - z obecnych 4 godzin i 10 minut do 2 godzin i 35 minut.<br /><br />Na głębokości dwóch kilometrów spotkały się potężne maszyny wiercące otwory z obu stron masywu świętego Gotarda. <br /><br /> Przy budowie tunelu-giganta pracowało<b> tylko około 2,5 tys. osób</b>. <b>W trakcie 14 lat prac zginęło na budowie 8 osób.</b><br />kosztował ponad 10 miliardów dolarów - <b>500mln PLN za km</b>.<br /><br /><br /><h1>Nieprzeciętna Trasa w Polsce - Konotopa-Powązki</h1> <br /><br />- niezwykle długi kawałek jednolitej 10km długości najwyższej klasy jakości asfaltu zatopiony niekiedy nawet kilka metrów w głąb ziemi<br />- 46 przepompowni wody, które przez 24h 365 dni w roku przepompowują wodę z najwyższego punktu geodezyjnego Warszawy, tak żeby nie dopuścić do zatopienia tejże jakże wspaniałej budowli.<br />- 3 niezwykle skomplikowane węzły, ze skrzyżowaniami wahadłowymi, na których trzeba czekać nawet do 5 min na swoją kolej<br />- niezliczone kładki i przejazdy napowietrzne w niezwykle zurbanizowanej części Warszawy którędy biegnie OBWODNICA. <br />- W czasie spiętrzenia prac w ubiegłym roku na budowie pracowała niesłychana liczba, bo aż 1200 osób jednocześnie, w tym 100 inżynierów!<br />- po ostatnich trzęsieniach w Japoni została przebudowana, tak żeby imać się nawet 10 w skali Richtera, czy 9 w skali Beauforta, a nawet 500 metrowych tsunami.<br />- cała trasa biegnąca przez <b>niespotykanie zurbanizowane peryferia Warszawy,</b> a niekiedy to nawet w <b>DŻUNGLI</b>!<br /><h1>S8 z lotu ptaka. Zobacz, jak powstaje ta niespotykana ekspresówka!</h1> <br /><br />Budowa trasy rozpoczęła się 19 lutego 2008.<br />3 lata na niesłychaną skalę trudu i znoju nie poszło na marne.<br />Trasa <b>S8 kosztowała nie bagatela 220mld PLN za kilometr.</b><br />Dla przypomnienia <b>tunel Gotarda tylko 2 razy więcej bo 500mln </b><b>PLN</b><b> za kilometr.<br /><br /></b><a href="//www.nbi.com.pl/otwarto-trase-s8-konotopa-al-prymasa-tysiaclecia/" rel="nofollow" >//www.nbi.com.pl/otwarto-trase-s8-konotopa-al-prymasa-tysiaclecia/</a><b><br /></b><a href="//pl.wikipedia.org/wiki/Trasa_Pow%C4%85zki-Konotopa" rel="nofollow" >//pl.wikipedia.org/wiki/Trasa_Pow%C4%85zki-Konotopa</a><b><br /></b><a href="//www.tvnwarszawa.pl/archiwum/0,1665080,wiadomosc.html" rel="nofollow" >//www.tvnwarszawa.pl/archiwum/0,1665080,wiadomosc.html</a><br /><br />PS: to nie jest zwyczajna ekspresówka na jaką mogłaby wyglądać - musisz to sam zobaczyć!!!<br />PS: niedługo planujemy uruchomienie wycieczek krajoznawczych "Szlakiem trasy S8"<br />PS: kranie eurokołchozu, a w szczególności Niemcy mogą nam tylko pozazdrościć.<br /><br />