Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 i inne problemy wraz z nowym patchem

pablo397
pablo397

Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 wraz z nowym patchem

Już chyba można się przyzwyczaić, że nowy patch w wykonaniu CD PROJEKT RED = downgrade graficzny. Tak było przy patchu 1.05 (aczkolwiek na mniejszą skalę) tak samo jest przy patchu 1.1. Po opisie problemów graficznych będzie kilka słów o starych i nowych błędach w rozgrywce, bo co to za patch jak nie dodaje nowych bugów, prawda?


Wszystkie problemy które poniżej opisuję albo nie występowały albo zdarzały się na tyle rzadko, że nie zwracałem na nie uwagi, pomimo przegrania 150h i nagrania wielu filmików z gry podkreślających piękną grafikę. Filmiki pochodzą z wersji na PC, na ustawieniach ultra z włączonym RT ultra. Z góry też przepraszam że tak wiele filmików nie jest zmontowanych w jeden - nie znam się na edycji wideo.


No to jedziemy!


1. Zmieniono zasięg i czas renderowania obiektów w wysokich rozdzielczościach przed wzrokiem gracza - samochód potrafi się renderować 2 sekundy:

(wszystkie trzy samochody w centrum ekranu wolno się renderują, widać to zwłaszcza na tym w środku i tym po prawej)


2. Zmieniono coś w wyświetlaniu dalszych tekstur z drobnymi elementami - coś z anty aliansingiem? Nie jestem ekspertem, ale wygląda to tragicznie i nienaturalne migotanie obiektów w statycznej scenie przyciąga wzrok gracza:


3. Znacznie ograniczono zasięg występowania dodatkowego oświetlenia, tak mocno, że wygląda to jakby ktoś bawił się włącznikiem oświetlenia:

(w pierwszej części chodzi o oświetlenie kobiety w tle, w drugiej o stół bilardowy)


(tu już nie trzeba tłumaczyć na co zwrócić uwagę :) )


4. Zmieniono zasięg renderowania dodatkowych obiektów:

(chodzi o liście magicznie pojawiające się i znikające przed samochodem, poza tym zwracają uwagi pasy dla pieszych, które renderują się z problemami o których pisałem w punkcie 2 - nie nagrywałem więcej filmików z tym bugiem, ale to jest to mocno widoczne w grze.


5.Zmieniono rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego

(chodzi o lampy uliczne, zwłaszczą tą drugą, w oddali)


Podsumowanie tych pogorszeń grafiki w dłuższym filmiku - polecam otwarzanie na prędkośći 0.25:


zachowanie lamp ulicznych i niska rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego

popupy szczegółów na tablicach drogowych nad ulicą, pojawienie się nazwy ulicy w bardzo późnym momencie

po lewej pojawia się znienacka znacznik szybkiej podróży a za chwilę znienacka niebieskie oświetlenie ulicy

stopniowe rozżarzanie się lamp ulicznych przed samochodem, co zwłaszcza ciemnych ulicach wygląda nienaturalnie i jak światło reagujące na ruch

znienacka pojawia się jakiś przedmiot na drodze


Poza tym zrobiono też coś odbiciami RT - chyba zmniejszono ich ilość i zasięg renderowania, przez co podczas jazdy samochodem znienacka pojawiają się całe 'sektory' na ulicy innych odbić a sam RT jest renderowany w wysokiej rozdzielczości tylko w bardzo bliskiej odległości a dalej jest bardzo rozmyty. Niestety ciężko mi to uchwycić na filmiku bo za każdym załadowaniu sejwa gra oblicza na nowo w losowy sposób odbicia RT.


Podsumowując - dla niektórych może to się wydać jakimś czepialstwem, ale w mojej ocenie takie pogorszenie grafiki jest karygodne. Nienaturalne migotanie tekstur, żarzenie się świateł a w końcu pop-upy świateł czy obiektów przed nosem gracza wytrąca z immersji i skupia niepotrzebnie wzrok. Widać to zwłaszcza podczas szybkiej jazdy samochodem - uwielbiałem do tej pory sobie śmigać autkiem czy motocyklem przez miasto, teraz to uczucie jest zakłócane przez artefakty graficzne.

Rozumiem potrzebę dostosowania silnika graficznego pod różne konfigurację i systemy ale nie rozumiem czemu ma to służyć równanie w dół? To po co jest opcja ultra i psycho w ustawieniach, skoro sprzęt ma zapas mocy a silnik gry potrafi wygenerować cuda, co widać było w poprzednich wersjach gry. Czemu jest to zabierane graczom z mocniejszymi konfiguracjami?


*** 


Bugi:

Czy naprawiono jakikolwiek z bugów trapiących moją grę?

Bug w zadaniu, którego nie mogę skończyć? Nie.
Bug ze niezapamiętywaniem języka przez grę? Nie.
Bug z oślepiającym słońcem podczas widoku z wnętrza pojazdu? Nie.

Ludzie raportują o nowych, nieusuwalnych bugach - telefony od takemury lub fixera i nie można nic zrobić, nie można kontynować gry w żaden sposób .


595878315a77304542684d78_1611396224R5ExwV8eQLNTD8Uy4GiaxS.jpg


Panie CD PROJEKT RED wstydź się pan!