Testy paneli PV na torach trwają. Ciekawy pomysł włoskiej firmy
Pociągi, choć są jednym z najstarszych szybkich środków transportu, nadal uchodzą za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku. Dzięki staraniom włoskiej firmy Greenrail ekologiczny potencjał szyn będzie można wykorzystać jeszcze bardziej. Pomysł jest prosty: na podkładach kolejowych umieszczać
awres z- #
- #
- #
- #
- #
- 22
- Odpowiedz
Komentarze (22)
najlepsze
Gdy poświeci słońce to będą się przegrzewać.
Ktoś będzie musiał stale je sprzątać z różnych nieczystości które lecą z pociągu na tory. Nadal jeszcze jeżdżą pociągi w których toaleta działa na zasadzie dziury w podłodze.
Wykorzystany tylko mały % dostępnej powierzchni.
Problematyczne przy pracach remontowych i naprawczych (podkłady się co pewien czas wymienia, kruszywo na nasypie uzupełnia itd).
Znacznie większy sens miało by wykorzystanie słupów trakcyjnych i montaż baterii
- roztaw szyn to ok 1,5 m
- podklady dla torow to od 0,75m do 0,5m przy wiekszych szybkosciach ( mozna przyjac 0,6m)
- szerokosc podkladu 25cm
- wydajnosc PV to ok 200W/m2
- panel o wymiarze 130x25cm
wiec moc jednego panelu to 65W
na 1km wejdzie ich jakies 1666 czyli max moc na 1km to 108kWp , taka moc
Sens to by to miało gdyby zaproponowali montowanie na ekranach akustycznych, albo zamiast ekranów akustycznych przy torach i autostradach
@KapitanONeil: To jest wina tego że tak się najlepiej opłaca, nic w tym złego nie ma
Na koniec lutego mielismy 17,2 GWp fotowoltaiki za 25-30 lat będziemy mieli 100 GW. Trzeba się oswoic że nie zawsze gdy świeci słońce PV będzie produkowało na pełną moc swoich możliwości
w 2022 zamontowano 4,7GW PV
w 2023 4,2GW
Nadal
tymczasem PKP: sranie przez dziurę na tory jest całkiem normalne. Toalety z zamkniętym zbiornikiem? A kto by to opróżniał..